Entertainment Cinema as an Instrument of the Ideological Apparatus of the Third Reich
Abstract
The purpose of this article is to analyze how the Unterhaltungsfilme, entertainment films, produced by the nazi cinema between 1933 and 1945, also functioned as a tool for the dissemination of nazi ideology, even those that did not have an evidente propagandistic or ideological character. It demonstrates the primary role of allegory in this process. In addition, similarities and correspondences between nazi cinema and the German Baroque Drama, Trauerspiel, characterized and analyzed by Walter Benjamin, will be highlighted.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Pedro Prates Romero

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
O(A) autor(a), para fins de submissão à revista Temporalidades, deve declarar que o trabalho aqui submetido é de autoria do mesmo e nunca foi publicado em qualquer meio, seja ele impresso ou digital.
O(A) autor(a) também declara estar ciente das seguintes questões:
Os direitos autorais para artigos publicados na Temporalidades são do autor, com direitos de primeira publicação para o periódico;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito;
A revista permitirá o uso dos trabalhos publicados para fins não-comerciais, incluindo direito de enviar o trabalho para bases de dados de acesso público.
A Temporalidades adota a licença internacional Creative Commons 4.0 (CC BY).







