Educational processes in colonial and postcolonial dynamics in Cape Verde: new approaches, methodological questions and procedures
novas abordagens, questões e procedimentos metodológicos
Abstract
In this study I develop reflections on the history of colonial and postcolonial education in Cape Verde, emphasizing the historical perspectives and contemporary dynamics of educational processes in Cape Verde. It is a reflection on one of the most relevant problems for the understanding of the educational processes in Cape Verde within the framework of its political, social and cultural transformations in the postcolonial period. On this basis, the historical methodology outlined here does not seek to recover a condensed and single track past, but rather to bring together, in the context of the reflections on this subject in Cape Verde, the subsidies of the various readings of the educational processes, thematic and problematic that these different looks - based on historiographical traditions and epistemologies of disparate knowledge - engendered, and in them to find the threads of a crossed history of school culture in the insular space of Cape Verde.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(A) autor(a), para fins de submissão à revista Temporalidades, deve declarar que o trabalho aqui submetido é de autoria do mesmo e nunca foi publicado em qualquer meio, seja ele impresso ou digital.
O(A) autor(a) também declara estar ciente das seguintes questões:
Os direitos autorais para artigos publicados na Temporalidades são do autor, com direitos de primeira publicação para o periódico;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito;
A revista permitirá o uso dos trabalhos publicados para fins não-comerciais, incluindo direito de enviar o trabalho para bases de dados de acesso público.
A Temporalidades adota a licença internacional Creative Commons 4.0 (CC BY).