CYBERCULTURE AND TEACHING IN THE 21ST CENTURY: NEW CHALLENGES BASED ON PIERRE LÉVY'S CONSIDERATIONS
novos desafios a partir das considerações de Pierre Lévy
Abstract
Abstract: this article aims to address the new challenges that teaching has faced with the growing development of cyberculture. A new era that is invading teaching and making teachers adapt almost immediately to new classroom modalities. Social networks, internet, digital media, blogs and websites unite teaching and practice beyond the classroom. Pierre Lévy has shown, through his studies, the full importance that cyberculture has had in the teaching environment. In this sense, the following question remains: what is the role of the teacher and his teaching practice in the face of the new challenges imposed by cyberculture?
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 DEIVID DA COSTA TRINDADE
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
O(A) autor(a), para fins de submissão à revista Temporalidades, deve declarar que o trabalho aqui submetido é de autoria do mesmo e nunca foi publicado em qualquer meio, seja ele impresso ou digital.
O(A) autor(a) também declara estar ciente das seguintes questões:
Os direitos autorais para artigos publicados na Temporalidades são do autor, com direitos de primeira publicação para o periódico;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito;
A revista permitirá o uso dos trabalhos publicados para fins não-comerciais, incluindo direito de enviar o trabalho para bases de dados de acesso público.
A Temporalidades adota a licença internacional Creative Commons 4.0 (CC BY).