Cinema e Revolução: A perspectiva revolucionária de Serguei Eisenstein em "O Velho e o Novo" (1929)
Abstract
This article aims to analyze and interpret the film Old and New (1929), directed by Soviet filmmaker Serguei Eisenstein. The plot revolves around Marfa, a poor peasant who realizes the need for change in her environment. We follow her journey as she becomes a political agent, facing various challenges until she achieves her goal: replacing the old with the new, with collectivization and mechanization replacing the unequal control of the s. Thus, in addition to exploring Marfa's situation, Eisenstein offers a broader reflection on the historical context of the beginning of the Stalinist revolution. This article proposes to discuss how History and Cinema can be articulated when analyzing the representations of the revolution promoted by Stalin, through the use of the documentary method and the interpretation of images, by Ralf Bohnsack.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Ana Beatriz Ferreira Marques

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
O(A) autor(a), para fins de submissão à revista Temporalidades, deve declarar que o trabalho aqui submetido é de autoria do mesmo e nunca foi publicado em qualquer meio, seja ele impresso ou digital.
O(A) autor(a) também declara estar ciente das seguintes questões:
Os direitos autorais para artigos publicados na Temporalidades são do autor, com direitos de primeira publicação para o periódico;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito;
A revista permitirá o uso dos trabalhos publicados para fins não-comerciais, incluindo direito de enviar o trabalho para bases de dados de acesso público.
A Temporalidades adota a licença internacional Creative Commons 4.0 (CC BY).







