Análise do conteúdo de zoologia de vertebrados em livros didáticos aprovados pelo PNLEM 2009
Keywords:
Ensino de biologia, Programa Nacional do Livro Didático para o Ensino Médio, Zoologia de vertebrados.Abstract
O livro didático é um importante material de apoio aos estudantes de instituições de ensino público do país, sendo disponibilizado através do Programa Nacional do Livro para Ensino Médio (PNLEM). Por meio de uma série de etapas formuladas pelo Fundo Nacional de Desenvolvimento da Educação (FNDE), os livros são avaliados por especialistas, objetivando disponibilizar às escolas obras isentas de conceitos ou informações incorretas. O objetivo do trabalho foi analisar o conteúdo de zoologia de vertebrados presente em três obras disponibilizadas através do PNLEM 2009, utilizadas em três instituições de ensino médio do município de Ponta Grossa, Paraná. Observamos que, mesmo com as inúmeras etapas de análise estabelecidas pelo FNDE para o PNLEM 2009, todas as obras contempladas nesta pesquisa apresentaram falhas.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors are responsible for the veracity of the information provided and for the content of the papers.
The authors who publish in this journal fully agree with the following terms:
- The authors attest that the work is unpublished, that is, it has not been published in another journal, event notices or equivalent.
- The authors attest that they did not submit the paper to another journal simultaneously.
- The authors retain the copyright and grant to RPBEC the right of first publication, with the work licensed simultaneously under a Creative Commons Attribution License, which allows the sharing of the work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
- The authors attest that they own the copyright or the written permission from copyright owners of figures, tables, large texts, etc. that are included in the paper.
- Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (for example, to publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) after the publication in order to increase the impact and citation of published work.
In case of identification of plagiarism, inappropriate republishing and simultaneous submissions, the authors authorize the Editorial Board to make public what happened, informing the editors of the journals involved, any plagiarized authors and their institutions of origin.