We Survived the COVID-19 Pandemic: Some Notes so We Don’t Forget
DOI:
https://doi.org/10.28976/1984-2686rbpec2024u343348Keywords:
Diálogos com Autores e LeitoresDownloads
References
Antunes, A., Brito, S., & Reis, N. (1986). Bichos Escrotos [Música]. In Cabeça Dinossauro. WEA.
Artaxo, P. (2020). As três emergências que nossa sociedade enfrenta: saúde, biodiversidade e mudanças climáticas. Estudos Avançados, 34(100), 53–66. https://doi.org/10.1590/s0103-4014.2020.34100.005
Barbosa, A. T., Ferreira, G. L., & Kato, D. S. (2020). O ensino remoto emergencial de Ciências e Biologia em tempos de pandemia: com a palavra as professoras da Regional 4 da Sbenbio (MG/GO/TO/DF). Revista de Ensino de Biologia da SBEnBio, 13(2), 379–399. https://doi.org/10.46667/renbio.v13i2.396
Catarino, G. F. D. C., & Reis, J. C. D. O. (2021). A pesquisa em ensino de ciências e a educação científica em tempos de pandemia: reflexões sobre natureza da ciência e interdisciplinaridade. Ciência & Educação (Bauru), 27, e21033, 1–6. https://doi.org/10.1590/1516-731320210033
Couto, E. S., Couto, E. S., & Cruz, I. D. M. P. (2020). #fiqueemcasa: educação na pandemia da COVID-19. Interfaces Científicas-Educação, 8(3), 200–217. https://doi.org/10.17564/2316-3828.2020v8n3p200-217
Dias, É., & Pinto, F. C. F. (2020). A Educação e a COVID-19. Ensaio: avaliação e políticas públicas em educação, 28(108), 545–554. https://doi.org/10.1590/S0104-40362019002801080001
Di Giulio, G. M., Mendes, I. M., Campos, F. D. R., & Nunes, J. (2023). Risk governance in the response to global health emergencies: understanding the governance of chaos in Brazil’s handling of the COVID-19 pandemic. Health Policy and Planning, 38(5), 593–608. https://doi.org/10.1093/heapol/czad016
IBGE. (2023). Pesquisa Nacional por Amostra de Domicílios (PNAD) Contínua. IBGE, Instituto Brasileiro de Geografia e Estatística.
Freitas, A. R. R., Napimoga, M., & Donalisio, M. R. (2020). Análise da gravidade da pandemia de COVID-19. Epidemiologia e serviços de saúde, 29(2), e2020119, 1–5. https://doi.org/10.5123/S1679-49742020000200008
Lavor, A. D. (2022, 23 de dezembro). Amazônia sem respirar: falta de oxigênio causa mortes e revela colapso em Manaus. RADIS de Comunicação e Saúde. https://radis.ensp.fiocruz.br/index.php/home/reportagem/amazonia-sem-respirar
Marcon, K. (2020). Inclusão e exclusão digital em contextos de pandemia: que educação estamos praticando e para quem?. Criar Educação, 9(2), 80–103. https://doi.org/10.18616/ce.v9i2.6047
Mattos, C. S. M. de, & Vargas, D. da S. (2023). Letramento Científico na Educação de Jovens e Adultos: Reflexões e Práticas a Partir da Pandemia de Covid-19. Revista Brasileira de Pesquisa em Educação em Ciências, 23(u), e39950, 1–28. https://doi.org/10.28976/1984-2686rbpec2023u213240
Morais, I. M. de A., Carvalho, V. C. C. de V. L., Borges, M. V. R., Santos, R. A., Oliveira, V. M., Costa, L. H., Morais, V. E. de A., Oliveira, G. A. L. de, & Menezes, C. de S. M. (2022). COVID-19 na infância: uma revisão integrativa. Research, Society and Development, 11(12), e50111234228–e50111234228. https://doi.org/10.33448/rsd-v11i12.34228
Moura Sousa, C. R. (2021). A pandemia da COVID-19 e a necropolítica à brasileira. Revista de Direito, 13(1), 1–27. https://doi.org/10.32361/2021130111391
Santos, L. (1983). Como uma onda (Zen-surfismo) [Música]. In O ritmo do momento. Warner Music Brasil.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Fábio Augusto Rodrigues e Silva
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The authors are responsible for the veracity of the information provided and for the content of the papers.
The authors who publish in this journal fully agree with the following terms:
- The authors attest that the work is unpublished, that is, it has not been published in another journal, event notices or equivalent.
- The authors attest that they did not submit the paper to another journal simultaneously.
- The authors retain the copyright and grant to RPBEC the right of first publication, with the work licensed simultaneously under a Creative Commons Attribution License, which allows the sharing of the work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
- The authors attest that they own the copyright or the written permission from copyright owners of figures, tables, large texts, etc. that are included in the paper.
- Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (for example, to publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) after the publication in order to increase the impact and citation of published work.
In case of identification of plagiarism, inappropriate republishing and simultaneous submissions, the authors authorize the Editorial Board to make public what happened, informing the editors of the journals involved, any plagiarized authors and their institutions of origin.