We Survived the COVID-19 Pandemic: Some Notes so We Don’t Forget

Authors

DOI:

https://doi.org/10.28976/1984-2686rbpec2024u343348

Keywords:

Diálogos com Autores e Leitores

Downloads

Download data is not yet available.

References

Antunes, A., Brito, S., & Reis, N. (1986). Bichos Escrotos [Música]. In Cabeça Dinossauro. WEA.

Artaxo, P. (2020). As três emergências que nossa sociedade enfrenta: saúde, biodiversidade e mudanças climáticas. Estudos Avançados, 34(100), 53–66. https://doi.org/10.1590/s0103-4014.2020.34100.005

Barbosa, A. T., Ferreira, G. L., & Kato, D. S. (2020). O ensino remoto emergencial de Ciências e Biologia em tempos de pandemia: com a palavra as professoras da Regional 4 da Sbenbio (MG/GO/TO/DF). Revista de Ensino de Biologia da SBEnBio, 13(2), 379–399. https://doi.org/10.46667/renbio.v13i2.396

Catarino, G. F. D. C., & Reis, J. C. D. O. (2021). A pesquisa em ensino de ciências e a educação científica em tempos de pandemia: reflexões sobre natureza da ciência e interdisciplinaridade. Ciência & Educação (Bauru), 27, e21033, 1–6. https://doi.org/10.1590/1516-731320210033

Couto, E. S., Couto, E. S., & Cruz, I. D. M. P. (2020). #fiqueemcasa: educação na pandemia da COVID-19. Interfaces Científicas-Educação, 8(3), 200–217. https://doi.org/10.17564/2316-3828.2020v8n3p200-217

Dias, É., & Pinto, F. C. F. (2020). A Educação e a COVID-19. Ensaio: avaliação e políticas públicas em educação, 28(108), 545–554. https://doi.org/10.1590/S0104-40362019002801080001

Di Giulio, G. M., Mendes, I. M., Campos, F. D. R., & Nunes, J. (2023). Risk governance in the response to global health emergencies: understanding the governance of chaos in Brazil’s handling of the COVID-19 pandemic. Health Policy and Planning, 38(5), 593–608. https://doi.org/10.1093/heapol/czad016

IBGE. (2023). Pesquisa Nacional por Amostra de Domicílios (PNAD) Contínua. IBGE, Instituto Brasileiro de Geografia e Estatística.

Freitas, A. R. R., Napimoga, M., & Donalisio, M. R. (2020). Análise da gravidade da pandemia de COVID-19. Epidemiologia e serviços de saúde, 29(2), e2020119, 1–5. https://doi.org/10.5123/S1679-49742020000200008

Lavor, A. D. (2022, 23 de dezembro). Amazônia sem respirar: falta de oxigênio causa mortes e revela colapso em Manaus. RADIS de Comunicação e Saúde. https://radis.ensp.fiocruz.br/index.php/home/reportagem/amazonia-sem-respirar

Marcon, K. (2020). Inclusão e exclusão digital em contextos de pandemia: que educação estamos praticando e para quem?. Criar Educação, 9(2), 80–103. https://doi.org/10.18616/ce.v9i2.6047

Mattos, C. S. M. de, & Vargas, D. da S. (2023). Letramento Científico na Educação de Jovens e Adultos: Reflexões e Práticas a Partir da Pandemia de Covid-19. Revista Brasileira de Pesquisa em Educação em Ciências, 23(u), e39950, 1–28. https://doi.org/10.28976/1984-2686rbpec2023u213240

Morais, I. M. de A., Carvalho, V. C. C. de V. L., Borges, M. V. R., Santos, R. A., Oliveira, V. M., Costa, L. H., Morais, V. E. de A., Oliveira, G. A. L. de, & Menezes, C. de S. M. (2022). COVID-19 na infância: uma revisão integrativa. Research, Society and Development, 11(12), e50111234228–e50111234228. https://doi.org/10.33448/rsd-v11i12.34228

Moura Sousa, C. R. (2021). A pandemia da COVID-19 e a necropolítica à brasileira. Revista de Direito, 13(1), 1–27. https://doi.org/10.32361/2021130111391

Santos, L. (1983). Como uma onda (Zen-surfismo) [Música]. In O ritmo do momento. Warner Music Brasil.

Published

2024-04-08

How to Cite

Rodrigues e Silva, F. A. (2024). We Survived the COVID-19 Pandemic: Some Notes so We Don’t Forget. Brazilian Journal of Research in Science Education, e51842, 1–6. https://doi.org/10.28976/1984-2686rbpec2024u343348

Issue

Section

Diálogos com Autores e Leitores