Manual de avaliação da aprendizagem no curso de graduação em Medicina
DOI:
https://doi.org/10.35699/2237-5864.2015.1980Abstract
1. Apresentação
2. Concepção de avaliação no curso de Medicina
3. Bases orientadoras da avaliação no curso de Medicina
4. Instrumentos e procedimentos de avaliação
4.1. Portfólio
4.2. Grupo de discussão
4.3. Mapa conceitual
4.4. Seminário integrado
4.5. Teste situacional
4.6. Teste de múltipla escolha
4.7. Teste de múltipla escolha ampliado
4.8. Questão discursiva
4.9. Salto triplo
4.10. Mini-CEX: Miniexercício clínico avaliativo
4.11. OSCE: Exame clínico objetivo estruturado
4.12. Conceito global itemizado
4.14. Autoavaliação
Downloads
References
NÉRICI, G. I. Didática: uma introdução. São Paulo: Atlas, 1986.
SILVA, K. A.; BARTHOLOMEU, M. A. N.; CLAUS, M. M. Autoavaliação: uma alternativa contemporânea do processo avaliativo. Revista Brasileira de Linguística Aplicada, v. 7, n. 1, p. 89-115, 2007.
SILVA, R. C. A autoavaliação como instrumento de conscientização de alunos de um curso de especialização lato sensu. Caderno Scielo, Ponta Grossa, v. 10, n. 2, 2007. p. 101-115.
BERK, R. A. Using the 360 degrees multi source feedback model to evaluate teaching and professionalism. Med Teach. v. 31, n. 12, Dec. 2009. p. 1073-80.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Eliane Dias Gontijo, Cristina Gonçalves Alvim, Maria Emília Caixeta de Castro Lima
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish in this journal retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g. publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
Open access policy:
Revista Docência do Ensino Superior is an Open Access journal, which means that all content is available free of charge, at no cost to the user or their institution. Users may read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of the articles, or use them for any other legal purpose, without seeking prior permission from the publisher or author, provided they respect the license to use the Creative Commons used by the journal. This definition of open access is in line with the Budapest Open Access Initiative (BOAI).