Narrativas do processo de criação e percepções sobre a recepção de Tio Vânia do Galpão
Abstract
Este artigo descreve o processo de criação do espetáculo Tio Vânia do Grupo Galpão e sua recepção por parte da crítica e do público. Falamos a partir de um entre-lugar do artista pesquisador e estudamos a recepção a partir de entrevistas ao público e análise das críticas publicadas na imprensa e nas mídias digitais. Consideramos Tio Vânia um marco na trajetória de mais de trinta anos do Galpão por propor um mergulho no realismo, representando uma renovação de sua estética.Downloads
Published
2013-11-29
Issue
Section
Articles - Thematic section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License that permits sharing of the work with acknowledgement of authorship and initial publication in this journal;
- Authors are permitted to enter into additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., the Creative Commons Attribution License).
- Authors are permitted and encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or on their home page) at any point before or during the editorial process, as this may generate productive changes as well as increase the impact and citation of the published work.
- It is the responsibility of the authors to obtain written permission to use in their articles materials protected by copyright law. Revista PÓS is not responsible for copyright breaches made by its contributors.
How to Cite
Narrativas do processo de criação e percepções sobre a recepção de Tio Vânia do Galpão. PÓS: Journal of the Arts Postgraduation Program at EBA/UFMG, Belo Horizonte, p. 115–133, 2013. Disponível em: https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/15642. Acesso em: 23 dec. 2024.