Compondo com vestígios
relato de processo
DOI:
https://doi.org/10.35699/2238-2046..15645Abstract
Este texto trata da experiência de organização da preparação corporal e assessoria de movimento do Grupo Galpão na montagem de Tio Vânia, e tem como objetivo promover desdobramentos reflexivos a partir da prática e do ato de rememorá-la. A metodologia foi inspirada nas ações da crítica genética aplicadas aos estudos teatrais por via da análise do meu caderno de artista-professora.Downloads
References
DAL FORNO, Adriana. A organicidade do ator. 2002. 89 f. (Dissertação. Mestrado em Artes). Instituto de Artes. Universidade Estadual de Campinas. Campinas, 2002.
FÉRAL, Josette. A Fabricação do Teatro: questões e paradoxos. R. bras. est. pres., Porto Alegre, v. 3, n. 2, p. 566-581, maio/ago. 2013. FERNANDES, Sílvia. Performatividade e Gênese da Cena. R. bras. est. pres., Porto Alegre, v. 3, n. 2, p. 404-419, maio/ago. 2013 GRÉSILLON, Almuth; MERVANT-ROUX, Marie-Madeleine; BUDOR, Dominique. Por uma Genética Teatral: premissas e desafios. R. bras. est. pres., Porto Alegre, v. 3, n. 2, p. 379-403, maio/ago. 2013. JORENTE, M. J. V. Tecnologías, Mídias, Criação e Hipertextualidade na transformação da informação em conhecimento interativo. 2009. 244 f. (Tese. Doutorado em Ciência da informação) – Faculdade de Filosofia e Ciência, Universidade Estadual Paulista, Marília, 2009. Kelder P. A Fonte da Juventude. São Paulo: Best Seller; 2004. 382 p. MUNIZ, M. L. La improvisación como espetáculo: principales experiementos y técnicas de aprendizaje del actor-improvisador. 2004. 395 f. (Tese. Doutorado em Teatro). Facultad de Filología y Letras, Universidad de Alcalá de Henares, Madri, 2004. PANEK, B. O livro de artista e o espaço da arte. In: III FÓRUM DE PESQUISA CIENTÍFICA EM ARTE. Escola de Música e Belas Artes do Paraná. Curitiba, 2005. ANAIS. Curitiba, 2005. RENGEL, Lenira. Dicionário Laban. São Paulo: Annablume, 2003. RIBEIRO, Mônica M. Corpo, Afeto e Cognição na Rítmica Corporal de Ione de Medeiros: Entrelaçamento entre Ensino de Arte e Ciências Cognitivas. 2012. 318f. (Tese. Doutorado em Artes) - Escola de Belas Artes, Universidade Federal de Minas Gerais, Belo Horizonte, 2012.
TAVARES, Joana Ribeiro da Silva. Klauss Vianna e a preparação corporal do ator : um quiasma entre a dança e o teatro brasileiros. ouvirOUver. Uberlândia. P.12-29.2008. YUASA, Y. The Body: toward an eastern Mind-Body Theory. Tradução Shigenori Nagamoto; Thomas P. Kasulis. New York: State University of New York Press, 1987.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Mônica Medeiros Ribeiro

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License that permits sharing of the work with acknowledgement of authorship and initial publication in this journal;
- Authors are permitted to enter into additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., the Creative Commons Attribution License).
- Authors are permitted and encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or on their home page) at any point before or during the editorial process, as this may generate productive changes as well as increase the impact and citation of the published work.
- It is the responsibility of the authors to obtain written permission to use in their articles materials protected by copyright law. Revista PÓS is not responsible for copyright breaches made by its contributors.







