Vocal performance
expression and interpretation
DOI:
https://doi.org/10.35699/2317-6377.2007.55166Keywords:
vocal interpretation, singing, performing gestures, improvisation, theatrical interpretation, creative processAbstract
The creative process of interpretation experienced by singers constitutes the focus of this article. Some theoretical aspects related to the question are addressed as well as the viewpoints of three Brazilian singers - Marcelo Coutinho, Inácio de Nonno and Eladio Pérez-González about their interpretations of works by Brazilian composer Luis Carlos Csekö: Divisor de Águas, Canções dos Dias Vãos and Brazil S/A, respectively.
References
BACHELARD, Gaston. A dialética da duração. SP: Editora Ática, 1988.
DUNSBY, J. Performers on performance. IN: RINK, John. (Ed.) Musical Performance: a guide to understanding. New York: Cambridge University Press, 2002.
FUBINI, Enrico. Música y lenguaje en la estética contemporânea. Madrid: Alianza editorial, 1994.
SEINCMAN, Eduardo. Do tempo musical. SP: Via Lettera, 2001.
TANGUIANE, Andranick. Analysing three interpretations of the same piece of music. In: Secondo Convegno Europeo di Analisi Musicale. Ed. Rosanna Dalmonte e Mario Baroni. Trento: Università Degli Studi, Dipartamento di Storia della Civiltà, 1992, p.21-40.
TRAGTENBERG, Lucila Romano. Intérprete-Cantor: Processo Interpretativo em Reciprocidade Criativa com o Compositor na Música Contemporânea através dos Intérpretes da Obra Vocal de Luis Carlos Csekö. 1997. Dissertação (Mestrado em Canto) - Escola de Música, Universidade Federal do Rio de Janeiro da UFRJ, 1997.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2007 Per Musi

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Except where otherwise noted, contents on this site are licensed under a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.






