Tecnologias digitais e ensino superior
uma experiência de desenvolvimento profissional docente na UFRJ
Keywords:
Tecnologias digitais, Desenvolvimento profissional docente, Ensino superior, Letramento digital crítico, Formação de professorAbstract
Esta pesquisa buscou compreender o processo de formação do docente de ensino superior para a integração das tecnologias digitais na prática pedagógica através do desenho, da implementação e da avaliação de um curso online voltado para o desenvolvimento profissional de docentes da Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ).
References
RABELLO, Cíntia Regina Lacerda. Tecnologias digitais e ensino superior: uma experiência de desenvolvimento profissional docente na UFRJ. 2015. 262 f. Tese (Doutorado em Linguística Aplicada) – Faculdade de Letras, Universidade Federal do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, 2015.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g. publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
Open access policy:
Revista Docência do Ensino Superior is an Open Access journal, which means that all content is available free of charge, at no cost to the user or their institution. Users may read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of the articles, or use them for any other legal purpose, without seeking prior permission from the publisher or author, provided they respect the license to use the Creative Commons used by the journal. This definition of open access is in line with the Budapest Open Access Initiative (BOAI).