Espaços de formação pedagógica para o docente do ensino superior
entrevista com Sérgio Leite
DOI:
https://doi.org/10.35699/2237-5864.2017.2311Keywords:
interview, teacher training, higher educationAbstract
Sérgio Antônio da Silva Leite é professor titular da Faculdade de Educação na Universidade Estadual de Campinas (Unicamp). Graduado em Psicologia pela Pontifícia Universidade Católica de Campinas (1971), realizou o mestrado (1976) e o doutorado (1980) pela Universidade de São Paulo. O professor coordena, desde 2013, o Espaço de Apoio ao Ensino e Aprendizagem – (EA)2, vinculado à Pró-Reitoria de Graduação da Unicamp e que será um dos assuntos abordados nesta entrevista. Sérgio Leite possui experiência na área de psicologia educacional, atuando principalmente nas áreas de afetividade, alfabetização e letramento, formação de professores e ensino e aprendizagem. Nesta entrevista, o professor nos conta sobre como a Unicamp vem se dedicando a organizar, institucionalizar e desenvolver espaços de amparo ao docente do ensino superior.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Sérgio Antônio da Silva Leite, Fabiana de Oliveira Bernardo, Ana Luiza Alves Moreira,
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish in this journal retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g. publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
Open access policy:
Revista Docência do Ensino Superior is an Open Access journal, which means that all content is available free of charge, at no cost to the user or their institution. Users may read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of the articles, or use them for any other legal purpose, without seeking prior permission from the publisher or author, provided they respect the license to use the Creative Commons used by the journal. This definition of open access is in line with the Budapest Open Access Initiative (BOAI).