The study of the nursing process in the technical nursing course

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35699/2238-037X.2022.39020

Keywords:

Technical Course in Nursing, Nursing Process, Nursing Technician

Abstract

This article seeks to discuss aspects related to the absence and introduction of the study of the Nursing Process (NP) in the Technical Nursing course. To this end, semi-structured interviews were applied to the nursing teachers of the Technical Nursing course of the Federal Institute of Northern Minas Gerais Januária Campus. The data obtained were organized and categorized according to content analysis, giving rise to three categories of analysis, and discussed in light of the theoretical framework raised. The NP is the scientific basis of care and, although it should be used by all nursing categories, its study remains practically restricted to undergraduate courses. The results achieved indicate that the lack of PE teaching in technical courses can be considered a flaw in the training process and that PE should be addressed theoretically and practically, throughout the course, in several disciplines and during internships, where nursing care occurs.

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Author Biographies

Valessa Gizele Ramos Oliveira, Instituto Federal do Norte de Minas Gerais (IFNMG)

Mestranda do Programa de Pós-graduação em Educação Profi ssional e Tecnológica (ProfEPT), pelo
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Norte de Minas Gerais, Graduação em Enfermagem pela Universidade Estadual de Montes Claros/MG

Rosiney Rocha Almeida, Instituto Federal do Norte de Minas Gerais

Doutorado em Ensino de Ciências e Matemática pela Universidade Cruzeiro do Sul/SP, Mestrado
Profi ssionalizante em Ensino de Ciências e Matemática pela Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais, Graduação em Ciências Bio lógicas pela Universidade Estadual de Montes Claros/MG. Docente do Programa de Pós-Graduação em Educação Profi ssional e Tecnológica (ProfEPT) do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Norte de Minas Gerais - Campus Montes Claros

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Published

2023-01-24

How to Cite

OLIVEIRA, V. G. R.; ALMEIDA, R. R. The study of the nursing process in the technical nursing course. Trabalho & Educação, Belo Horizonte, v. 31, n. 3, p. 182–192, 2023. DOI: 10.35699/2238-037X.2022.39020. Disponível em: https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/39020. Acesso em: 17 jul. 2024.

Issue

Section

ARTIGOS