During the day, students and in the evening, teachers

the conditions of graduate students

Authors

  • Amanda Tolomelli Brescia Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), Belo Horizonte, MG, Brasil. https://orcid.org/0000-0002-1578-1474
  • Raquel Menezes Pacheco Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), Belo Horizonte, MG, Brasil.
  • Viviane Ribeiro de Souza Cabral Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), Belo Horizonte, MG, Brasil.

DOI:

https://doi.org/10.35699/2237-5864.2014.1984

Keywords:

Graduation, Students, Undegraduation teaching

Abstract

The idea of developing this text came up as a way to systematize, academically, the joys and concerns felt and lived by the graduate students who attended the Undergraduation Teaching Training, offered by GIZ/UFMG. These graduate students who prepare themselves, in their researches, to be university professors, aware of a lag in their technical training, as mediators of the educational process, see an opportunity in the Undergraduation Teaching Training to learn more about teaching and to share the anxieties incurred by the condition of being both a student and a teacher. The aim of this paper is to investigate the relations and meanings stablished by the students from the Undergraduation Teaching Training when experimenting, simultaneously, the student’s and teacher’s position.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Amanda Tolomelli Brescia, Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), Belo Horizonte, MG, Brasil.

Doutora em Educação pela UFMG (2017), mestre em Educação Tecnológica pelo CEFET-MG (2013), especialista em Gestão de Pessoas e Projetos Sociais pela UNIFEI (2009), especialista em Planejamento, Implementação e Gestão da Educação a Distância pela UFF (2012) e graduada em Pedagogia pela UEMG (2007).

Raquel Menezes Pacheco, Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), Belo Horizonte, MG, Brasil.

Graduada em Pedagogia pela Faculdade de Educação da Universidade Federal de Minas Gerais (2012) e Mestre em Educação pela mesma Universidade (2014). Especialização em Psicopedagogia (em curso).

Viviane Ribeiro de Souza Cabral, Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), Belo Horizonte, MG, Brasil.

É graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Minas Gerais (2004), mestre em Educação pela Universidade Federal de Minas Gerais (2007), doutora em Educação pela Universidade Federal de Minas Gerais (2015).

Published

2014-10-15

How to Cite

BRESCIA, A. T.; PACHECO, R. M.; CABRAL, V. R. de S. During the day, students and in the evening, teachers: the conditions of graduate students. Revista Docência do Ensino Superior, Belo Horizonte, v. 4, p. 115–136, 2014. DOI: 10.35699/2237-5864.2014.1984. Disponível em: https://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/1984. Acesso em: 30 jun. 2024.

Issue

Section

Article

Most read articles by the same author(s)