Notes on the teaching of History in times of BNCC and High School Reform
Abstract
The article is the result of a qualitative bibliographical and documentary research that sought to understand the place of History in the school curriculum, considering the National Common Curricular Base of Elementary and High School Education, approved in 2017 and 2019, respectively, as well as the changes that occurred in the Education curriculum through Law 13.415/2017. The main results indicate that the BNCC and the High School reform diminish the role and purposes of History in the school curriculum, which is now marked by neoliberal rationality which values more pragmatic training processes aligned with the interests of the culture of contemporary capitalism.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Ana Carolina da Silva Pereira , Éder da Silva Silveira

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
O(A) autor(a), para fins de submissão à revista Temporalidades, deve declarar que o trabalho aqui submetido é de autoria do mesmo e nunca foi publicado em qualquer meio, seja ele impresso ou digital.
O(A) autor(a) também declara estar ciente das seguintes questões:
Os direitos autorais para artigos publicados na Temporalidades são do autor, com direitos de primeira publicação para o periódico;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito;
A revista permitirá o uso dos trabalhos publicados para fins não-comerciais, incluindo direito de enviar o trabalho para bases de dados de acesso público.
A Temporalidades adota a licença internacional Creative Commons 4.0 (CC BY).







