Educational opportunities: dialogue between a brazilian teacher and a rwandan teacher

Autores

  • Carlos Henrique Silva de Castro UFMG
  • Marie Grace Nyiramavugo Monterey Institute of International Students

DOI:

https://doi.org/10.17851/1983-3652.6.2.152-161

Palavras-chave:

Dialogue. Education. Teaching. Opportunities. Brazil. Rwanda.

Resumo

Our purpose in these interviews is giving each other, and our audience, a personal frame, with basic information, of the education and the educational opportunities in our countries. We are two teachers studying in the USA. The first of these authors, Carlos Castro, is from Brazil. The second one, Marie Grace Nyiramavugo, is from Rwanda. We have experience in teaching for secondary school/high schools and universities/higher institutions.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Carlos Henrique Silva de Castro, UFMG

Doutorando em Linguística Aplicada pela Universidade Federal de Minas Gerais, é mestre em Gestão Social, Educação e Desenvolvimento Local pelo Centro Universitário UNA de Belo Horizonte com pesquisa sobre produção linguística em ambientes virtuais com vistas à formação de Comunidades Virtuais de Aprendizagem (2009-2010). É bacharel e licenciado em Letras/Português pela Universidade Federal de Minas Gerais (2000-2005). É Especialista em Projetos Editoriais Impressos e Multimídia pelo Centro Universitário UNA de Belo Horizonte (2007-2008) e em Design Instrucional para EaD Virtual pela Universidade Federal de Itajubá (2008-2009). É tutor de graduação na FALE/UFMG pelo projeto REUNI. Interessa-se pela formação de comunidades virtuais de aprendizagem, pelo uso das novas Tecnologias de Informação e Comunicação na educação e pelo ensino de Português.

Downloads

Publicado

04-09-2013

Como Citar

CASTRO, C. H. S. de; NYIRAMAVUGO, M. G. Educational opportunities: dialogue between a brazilian teacher and a rwandan teacher. Texto Livre, Belo Horizonte-MG, v. 6, n. 2, p. 152–161, 2013. DOI: 10.17851/1983-3652.6.2.152-161. Disponível em: https://periodicos.ufmg.br/index.php/textolivre/article/view/16650. Acesso em: 5 nov. 2024.