Itinerários da etnomatemática: questões e desafios sobre o cultural, o social e o político na educação matemática

Authors

  • Gelsa Knijnik

Keywords:

Educação

Abstract

This article discusses the Brazilian academic research about Ethnomathematics, grouping them according to Five areas: Ethnomathematics and Indigenous Education; Ethnomathematics and Teachers Formation; Ethnomathematics and Urban Education; and Ethnomathematics, Epistemology and History of Mathematics. This work focuses on the origins and fundamentions and challenges of this subject today.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2023-05-29

How to Cite

Knijnik, G. (2023). Itinerários da etnomatemática: questões e desafios sobre o cultural, o social e o político na educação matemática. Educação Em Revista, 18(36). Retrieved from https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/44957

Issue

Section

Dossiê: pesquisa em educação matemática no Brasil

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.