Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 12 No. 1 (2010)
Vol. 12 No. 1 (2010)
Published:
2010-04-06
INFORMAÇÕES PRE-TEXTUAIS/ INFORMATION PRE-TEXTUAL
Informações Pré-Textuais
Maurício Antônio Vieira
PDF (Portuguese)
EDITORIAL / EDITORIAL
Editorial
Silvania Sousa do Nascimento
9
PDF (Portuguese)
RESENHA / REVIEW
JUNTANDO AS PEÇAS DO QUEBRA-CABEÇA: PROJETOS DE TEORIAS DA VERDADE
KIRKHAM. Richard L. . Teorias da verdade. São Leopoldo, RS: Unisinos, 2003. 482 p.
Caroline Barroncas de Oliveira, Evandro Ghedin
PDF (Portuguese)
NORMAS EDITORIAIS / EDITORIAL RULES
Normas editoriais
Maurício Antônio Vieira
PDF (Portuguese)
PARECERISTAS / REFEREES
Relação dos pareceristas
Maurício Antônio Vieira
PDF (Portuguese)
RESEARCH REPORTS
APRENDIZAGEM E METACOGNIÇÃO NO ENSINO DE METODOLOGIA CIENTÍFICA
LEARNING AND METACOGNITION ON SCIENTIFIC METHODOLOGY
Maurício Abreu Pinto Peixoto, Marcos Antonio Silva, Cristiane Casquilha Rocha
PDF (Portuguese)
ATIVIDADES DE ELABORAÇÃO CONCEITUAL POR ESTUDANTES NA SALA DE AULA DE FÍSICA NA EJA
STUDENTS' CONCEPTUAL ACTIVITIES IN ADULT EDUCATION IN THE PHYSICS CLASSROOM
Erico Tadeu Fraga Freitas, Orlando Aguiar Jr.
PDF (Portuguese)
OS EXPERIMENTOS DE GRIFFITH NO ENSINO DE BIOLOGIA: A TRANSPOSIÇÃO DIDÁTICA DO CONCEITO DE TRANSFORMAÇÃO NOS LIVROS DIDÁTICOS
GRIFFITH'S EXPERIMENTS ON BIOLOGY TEACHING: THE DIDACTIC TRANSPOSITION OF THE CONCEPT OF TRANSFORMATION IN DIDACTIC BOOKS
Caroline Belotto Batisteti , Elaine Sandra Nicolini Nabuco de Araujo , João José Caluzi
PDF (Portuguese)
"SAÚDE COMO COMPREENSÃO DE VIDA": AVALIAÇÃO PARA INOVAÇÃO NA EDUCAÇÃO EM SAUDE PARA O ENSINO FUNDAMENTAL
"HEALTH AS COMPREHENSION OF LIFE": EVALUATION FOR INNOVATION IN HEALTH EDUCATION FOR PRIMARY SCHOOLS
Maria Cecília Pinto Diniz, Tatiana Carolina de Oliveira, Virgínia Torres Schall
PDF (Portuguese)
PERCEPCIÓN PÚBLICA DE LA CIENCIA: ¿QUÉ CIENCIA?; ¿QUÉ PÚBLICO? UNA APROXIMACIÓN AL IMPACTO DE LOS ENFOQUES ETNOGRÁFICOS EN LOS ESTUDIOS DE PERCEPCIÓN PÚBLICA DE LA CIENCIA
PUBLIC PERCEPTION OF SCIENCE: WHAT IS SCIENCE? WHAT IS PUBLIC? THE IMPACT OF ETHNOGRAPHIC APPROACHES IN STUDIES OF THE PUBLIC PERCEPTION OF SCIENCE
Marisa C. García
PDF (Spanish)
PARADIGMA TRADICIONAL E PARADIGMA EMERGENTE: ALGUMAS IMPLICAÇÕES NA EDUCAÇÃO
TRADITIONAL PARADIGM AND EMERGING PARADIGM: SOME EDUCATIONAL IMPLICATIONS
Wallace Carvalho Ribeiro, Wolney Lobato, Rita de Cássia Liberato
PDF (Portuguese)
ANÁLISE DAS REFLEXÕES DA PROFESSORA DE CIÊNCIAS SOBRE A SUA RELAÇÃO COM OS ALUNOS E IMPLICAÇÕES PARA A PRÁTICA EDUCATIVA
ANALYSIS OF THE SCIENCE TEACHER'S REFLECTIONS ABOUT HER RELATIONSHIP WITH THE STUDENTS AND IMPLICATIONS ON THE EDUCATIONAL PRACTICE
Patrícia de Oliveira Rosa-Silva , Álvaro Lorencini Júnior, Carlos Eduardo Laburú
PDF (Portuguese)
VISÕES DE CONTEXTUALIZAÇÃO DE PROFESSORES DE QUÍMICA NA ELABORAÇÃO DE SEUS PRÓPRIOS MATERIAIS DIDÁTICOS
VISIONS OF CONTEXTUALIZATION OF CHEMISTRY TEACHERS IN THE ELABORATION OF THEIR OWN DIDACTIC MATERIALS
Erivanildo Lopes da Silva, Maria Eunice Ribeiro Marcondes
PDF (Portuguese)
ANÁLISE DO TEMA VIROLOGIA EM LIVROS DIDÁTICOS DE BIOLOGIA DO ENSINO MÉDIO
ANALYSIS OF VIROLOGY IN HIGH SCHOOL BIOLOGY TEXTBOOKS
Marcus Vinicius de Aragão Batista, Marlécio Maknamara da Silva Cunha, Alexandre Luna Cândido
PDF (Portuguese)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español
Português