Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 17 No. 3 (2015)
Vol. 17 No. 3 (2015)
Published:
2021-02-04
EDITORIAL / EDITORIAL
EDITORIAL
Orlando Aguiar Jr
PDF (Portuguese)
RESEARCH REPORTS
AS REAÇÕES DOS PROFESSORES DE CIÊNCIAS DIANTE DA IMPLANTAÇÃO DE NOVO CURRÍCULO NA REDE ESTADUAL PAULISTA
SCIENCE TEACHER'S REACTIONS TO THE NEW CURRICULUM IMPLEMENTATION IN SÃO PAULO'S STATE PUBLIC SCHOOL SYSTEM
Rita de Cássia Bortoletto-Santos, Alice Helena Campos Pierson
PDF (Portuguese)
ANÁLISE COMPARATIVA DE DESEMPENHO DE ALUNOS DE ENSINO MÉDIO EM ATIVIDADE COM MODELAGEM COMPUTACIONAL EXPLORATÓRIA E ATIVIDADE TRADICIONAL SOBRE MOVIMENTO DOS CORPOS
HIGH SCHOOL STUDENTS PERFORMANCE'S COMPARATIVE ANALYSIS BETWEEN ACTIVITY WITH COMPUTER MODELING AND TRADITIONAL EXPLORATORY ACTIVITY ABOUT BODY MOTION
Rafael Rodrigues de Oliveira, Laércio Ferracioli
PDF (Portuguese)
AS COMPLEXIDADES INERENTES AO TEMA “MUDANÇAS CLIMÁTICAS”: DESAFIOS E PERSPECTIVAS PARA O ENSINO DE FÍSICA
COMPLEXITIES INHERENT TO THE SUBJECT “CLIMATE CHANGE”: CHALLENGES AND PROSPECTS FOR PHYSICS TEACHING
Danielle Aparecida dos Reis, Luciano Fernandes Silva, Newton Figueiredo
PDF (Portuguese)
PROMOVENDO A ALFABETIZAÇÃO CIENTÍFICA POR MEIO DE ENSINO INVESTIGATIVO NO ENSINO MÉDIO DE QUÍMICA: CONTRIBUIÇÕES PARA A FORMAÇÃO INICIAL DOCENTE
PROMOTING SCIENTIFIC LITERACY THROUGH INVESTIGATIVE TEACHING IN SECONDARY SCHOOL'S CHEMISTRY CLASS: CONTRIBUTIONS TO INITIAL TEACHER'S EDUCATION
Mayara de Souza Miranda, Rita de Cássia Suart, Maria Eunice Ribeiro Marcondes
PDF (Portuguese)
IMAGENS E DESENHOS INFANTIS NOS PROCESSOS DE CONSTRUÇÃO DE SENTIDOS EM UMA SEQUÊNCIA DE ENSINO SOBRE CICLO DA ÁGUA
IMAGES AND CHILDREN'S DRAWINGS IN A PROCESS OF MEANING CONSTRUCTIONON A TEACHING SEQUENCE ABOUT WATER CYCLE
Andreza Fortini Garcia, Orlando Gomes de Aguiar Júnior, Celia Abicalil Belmiro
PDF (Portuguese)
LEITURA EM SALA DE AULA DE CIÊNCIAS COMO UMA PRÁTICA SOCIAL DIALÓGICA E PEDAGÓGICA
READING IN SCIENCE CLASSROOM AS A DIALOGICAL AND EDUCATIONAL SOCIAL PRACTICE
Célio da Silveira Júnior, Maria Emília Caixeta de Castro Lima, Andréa Horta Machado
PDF (Portuguese)
A MEDIDA NAS PESQUISAS EM EDUCAÇÃO: EMPREGANDO O MODELO RASCH PARA ACESSAR E AVALIAR TRAÇOS LATENTES
MEASUREMENT IN TEACHING RESEARCH: APPLYING RASCH MODEL TO ACCESS LATENT TRACES
Amanda Amantes Ribeiro, Geide Rosa Coelho, Rafael Marinho
PDF (Portuguese)
MOBILIZAÇÃO DO CONHECIMENTO SOCIOAMBIENTAL DE PROFESSORES POR MEIO DO DESENVOLVIMENTO DE AÇÕES PARA CONSERVAÇÃO DE NASCENTES URBANAS
TEACHER'S SOCIAL-ENVIRONMENTAL KNOWLEDGE MOBILIZATION THROUGH THE DEVELOPMENT OF ACTIONS FOR URBAN SPRINGS' CONSERVATION
Catarina Teixeira, Jacqueline Magalhães Alves
PDF (Portuguese)
ARGUMENTAÇÃO E ORIENTAÇÕES DISCURSIVAS NA EDUCAÇÃO EM CIÊNCIAS
ARGUMENTATION AND DISCURSIVE ORIENTATIONS IN SCIENCE EDUCATION
Rodrigo Drumond Vieira, Silvania Sousa do Nascimento, Viviane Florentino de Melo, José Roberto da Rocha Bernardo
PDF (Portuguese)
APRENDIZAGEM DOCENTE NO ÂMBITO DO PIBID/FÍSICA: A VISÃO DOS BOLSISTAS DE INICIAÇÃO À DOCÊNCIA
TEACHER LEARNING IN PIBID/PHYSICS SCOPE: TEACHING INITIATION FELLOWS' VIEW
Luiz Marcelo Darroz, Clóvis Milton Duval Wannmacher
PDF (Portuguese)
A FORMAÇÃO EDUCACIONAL NA EJA: DILEMAS E REPRESENTAÇÕES SOCIAIS
LEARNING AT "YOUNG ADULTS EDUCATION" CLASSES: DILEMMAS AND SOCIAL REPRESENTATION
Daniele da Silva Maia Gouveia, Alcina Maria Testa Braz da Silva
PDF (Portuguese)
RESENHA / REVIEW
A COMPLEXIDADE APLICADA À EDUCAÇÃO
THE COMPLEXITY APPLIED TO EDUCATION
Janete Netto Bassalobre
PDF (Portuguese)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español
Português