Wiki: University Teaching

roles and challenges

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35699/2237-5864.2012.2013

Keywords:

Distance education, Wiki, Higher education

Abstract

This text brings the experience of a collaborative textual construction (wiki) in a virtual learning environment in which 36 professors from different areas of knowledge at UFMG discuss the roles and challenges of teaching in higher education. This activity is offered in the III Formative Pathways of Teaching in Higher Education, in line with the proposal of promoting reflection and improvement of teaching practices at UFMG. This formation was sponsored by GIZ - Development Practices in Higher Education Network, board linked to the Rectory of Graduation.

Author Biographies

  • Francys Silva Araújo, Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), Belo Horizonte, MG, Brasil.

    Possui licenciatura em Língua Portuguesa pela Universidade Federal de Minas Gerais (2007), pós-graduação em Libras pela Universidade Católica Dom Bosco (UCDB) 2016 e Mestrado em andamento em Linguística pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG). 

  • Rafaela Esteves Godinho Leal, Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), Belo Horizonte, MG, Brasil.

    Mestre em Educação pela Faculdade de Educação da Universidade Federal de Minas Gerais (FAE/UFMG), especialista em Educação a Distância pelo Serviço Nacional de Aprendizagem Comercial de Minas Gerais (SENAC-MG) e graduada em Pedagogia pela FAE/UFMG. É pedagoga na Pró-Reitoria de Graduação da UFMG, atuando na Diretoria de Inovação e Metodologias de Ensino (Giz).

Published

2012-10-15

Issue

Section

Article

How to Cite

Wiki: University Teaching: roles and challenges. Revista Docência do Ensino Superior, Belo Horizonte, v. 2, p. 97–116, 2012. DOI: 10.35699/2237-5864.2012.2013. Disponível em: https://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/2013. Acesso em: 24 dec. 2024.

Most read articles by the same author(s)