Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 15 No. 1 (2013)
Vol. 15 No. 1 (2013)
Published:
2013-04-30
INFORMAÇÕES PRE-TEXTUAIS/ INFORMATION PRE-TEXTUAL
INFORMAÇÕES PRE-TEXTUAIS
Maurício Antônio Vieira
3-8
PDF (Português (Brasil))
EDITORIAL / EDITORIAL
EDITORIAL
Orlando Aguiar Jr
9-12
PDF (Português (Brasil))
RESENHA / REVIEW
WHY CATS LAND ON THEIR FEET: AND 76 OTHER PHYSICAL PARADOXES AND PUZZLES
Pedro Zany Caldeira
PDF (Português (Brasil))
ENDEREÇO DOS AUTORES / AUTHORS OF THE ADDRESS
ENDEREÇO DOS AUTORES
Maurício Antônio Vieira
211-213
PDF (Português (Brasil))
PARECERISTAS / REFEREES
LISTA DE PARECERISTAS
Maurício Antônio Vieira
215
PDF (Português (Brasil))
NORMAS EDITORIAIS / EDITORIAL RULES
NORMAS EDTORIAIS
Maurício Antônio Vieira
217-223
PDF (Português (Brasil))
RESEARCH REPORTS
O PROCESSO DE APROPRIAÇÃO DA BIOEXPOSIÇÃO "A CÉLULA AO ALCANCE DA MÃO" EM UM CENTRO DE CIÊNCIAS: DESAFIOS DA MEDIAÇÃO
THE PROCESS OF APPROPRIATING BIOEXPOSITION "THE CELL AT HAND" IN A SCIENCE CENTER: CHALLENGES OF MEDIATION
Fernanda Bassoli
PDF (Português (Brasil))
METACOGNIÇÃO E AS ATIVIDADES EXPERIMENTAIS EM FÍSICA: APROXIMAÇÕES TEÓRICAS
METACOGNITION AND ACTIVITIES IN EXPERIMENTAL PHYSICS: THEORETICAL APPROACHES
Cleci Werner da Rosa, José de Pinho Alves Filho
PDF (Português (Brasil))
UMA PROPOSTA DE REFERENCIAL ANALÍTICO DE GRÁFICOS CINEMÁTICA A PARTIR DE TABELAS
A PROPOSAL OF ANALYTICAL FRAMEWORK TO KINEMATIC'S CARTESIAN GRAPHS FROM TABLES
Paulo Sérgio de Camargo Filho, Carlos Eduardo Laburú
PDF (Português (Brasil))
AÇÕES REFLEXIVAS NA PRÁTICA DE ENSINO DE QUÍMICA
REFLEXIVE ACTIONS IN THE PRACTICE OF CHEMISTRY TEACHING
Agilson Nascimento Souza, Suely Alves da Silva, Rosane Maria Alencar Silva
PDF (Português (Brasil))
ANÁLISE DOS CONDICIONANTES SOCIAIS DO SUCESSO ACADÊMICO EM CURSOS DE GRADUAÇÃO EM FÍSICA À LUZ DA SOCIOLOGIA DE BOURDIEU
ANALYSIS OF THE SOCIAL DETERMINANTS OF ACADEMIC SUCCESS IN UNDERGRADUATE COURSES IN PHYSICS UNDER BOURDIEU'S SOCIOLOGY
Paulo Lima Junior, Fernanda Ostermann, Flavia Rezende
PDF (Português (Brasil))
A AFINIDADE COM A FÍSICA: UMA ANÁLISE FEITA COM ESTUDANTES DA UNIVERSIDADE FEDERAL DO MATO GROSSO DO SUL (UFMS)
THE AFFINITY WITH PHYSICS KNOWLEDGE: AN ANALYSIS FROM THE GRADUATE STUDENTS OF PHISICS UFMS
Bruno dos Santos Simões, Ana Luiza de Quadros, Simoni Tormöhlen Gehlen, Hamilton Perez Soares Corrêa, Rodolfo Langhi
PDF (Português (Brasil))
PEDAGOGIE PAR PROJET: UNE ÉTUDE DE CAS DANS L'ENSEIGNEMENT SUPERIEUR TECHNOLOGIQUE
BASED TEACHING- PROJECT: A CASE STUDY ON THE VOCATIONAL ROUTE IN THE UNIVERSITY
PDF (Português (Brasil))
PERFIL CONCEITUAL COMO TEMA DE PESQUISA E SUA APLICAÇÃO EM CONTEÚDOS DE BIOLOGIA
CONCEPTUAL PROFILE AS A RESEARCH SUBJECT AND ITS APPLICATION IN TOPICS OF BIOLOGY
Alexandre Cunha Vairo, Luiz Augusto Coimbra de Rezende Filho
PDF (Português (Brasil))
CONHECIMENTOS E PRÁTICAS EDUCATIVAS SOBRE DENGUE: A PERSPECTIVA DE PROFESSORES E PROFISSIONAIS DE SAÚDE
KNOWLEDGES AND EDUCATIONAL PRACTICES ABOUT DENGUE: THE PERSPECTIVES OF TEACHERS AND HEALTH PROFESSIONALS
Sheila Soares de Assis, Denise Nacif Pimenta, Virgínia Torres Schall
PDF (Português (Brasil))
A MÚSICA PODE SER UMA ESTRATÉGIA PARA O ENSINO DE CIÊNCIAS NATURAIS? ANALISANDO CONCEPÇÕES DE PROFESSORES DA EDUCAÇÃO BÁSICA
CAN MUSIC BE A STRATEGY FOR TEACHING NATURAL SCIENCES? AN ANALYSIS OF CONCEPTS OF BASIC EDUCATION TEACHERS
Marcelo Diniz Monteiro de Barros, Priscilla Guimarães Zanella, Tania Cremonini de Araújo-Jorge
PDF (Português (Brasil))
O ENSINO INFORMAL DE CIÊNCIAS NO AMBIENTE DE POSTOS DE SAÚDE: UMA ANALOGIA COM O AMBIENTE MUSEOTÉCNICO À LUZ DA TEORIA SÓCIO-HISTÓRICA DE VIGOTSKI
THE INFORMAL TEACHING OF SCIENCE IN A HEALTH CENTER: AN ANALOGY WITH THE MUSEOGRAPHICAL ENVIRONMENT UNDER THE LIGHT OF VIGOTSKI'S SOCIAL AND HISTORICAL THEORY
Julio César Castilho Razera, Carla Santana Santos Souza
PDF (Português (Brasil))
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)