Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Brazilian Journal of Research in Science Education
About
About the Journal
Focus and Scope
Regimento
Editorial Team
Reviewers
Statistics
Contact
Submissions
Submission guidelines
Tutorial for authors
Current Issue
Previous Issues
Indexing information
News
Search
News
Register
Login
Home
/
Archives
/
v. 18, n.1 (2018): Janeiro-Abril
v. 18, n.1 (2018): Janeiro-Abril
Published:
2018-04-30
Artigos
Learning about Microorganisms in Childhood: Four- to Six-Year-Old Children’s Voice in Kindergartens and Museums
Celi Rodrigues Chaves Dominguez, Natalia Leporo, Milene Tino De Franco, Glaucia Colli Inglez, Viviane Maimoni Gonçalves, Alessandra Fernandes Bizerra
1-25
PDF
As Diretrizes Curriculares Nacionais para os Cursos de Licenciatura em Ciências da Natureza e o Enfoque CTS
Jucelino Cortez, José Claudio Del Pino
27-47
PDF (Portuguese)
Vygotsky: Um Referencial para Analisar a Aprendizagem e a Criatividade no Ensino da Física
Roberto Gonçalves Barbosa, Irinéa de Lourdes Batista
49-67
PDF (Portuguese)
Questionamentos em Aulas de Química: Um Estudo Comparativo da Prática Pedagógica em Diferentes Contextos Sociais
Rivaldo Lopes da Silva, Geovânia dos Santos Moreira Souza, Bruno Ferreira dos Santos
69-96
PDF (Portuguese)
Questions in the Chemistry Class: A Comparative Study of Pedagogic Practices in Different Social Contexts
Rivaldo Lopes da Silva, Geovânia dos Santos Moreira Souza, Bruno Ferreira dos Santos
97-123
PDF
Investigando Interações Discursivas em Aulas de Ciências: Um “Olhar Sensível ao Contexto” sobre a Pesquisa em Educação em Ciências
Luiz Gustavo Franco, Danusa Munford
125-151
PDF (Portuguese)
Investigating Discursive Interactions in Science Lessons: “contextual lenses” on Research in Science Education
Luiz Gustavo Franco, Danusa Munford
153-177
PDF
Brinquedos e Brincadeiras na Educação em Ciências: Um Olhar para a Literatura da Área no Período de 1997 a 2017
Wagner da Cruz Seabra Eiras, Paulo Henrique Dias Menezes, Cristhiane Carneiro Cunha Flôr
179-203
PDF (Portuguese)
Palestras de Divulgação Científica de Química: Contribuições para a Crença na Autoeficácia de Estudantes do Ensino Médio
Kenia Naara Parra, Ana Cláudia Kasseboehmer
205-237
PDF (Portuguese)
Investigação Temática na Formação de Professores: Indicativos da Pesquisa em Educação em Ciências
Cleilde Aguiar Neres, Simoni Tormohlen Gehlen
239-267
PDF (Portuguese)
“Modos de Fazer” Elaborados por Professores de Biologia como Produção de Conhecimento Escolar
Edinaldo Medeiros Carmo, Sandra Escovedo Selles
269-299
PDF (Portuguese)
“Ways of Doing” Developed by Biology Teachers as a Production of School Knowledge
Edinaldo Medeiros Carmo, Sandra Escovedo Selles
301-330
PDF
Um Estudo Metalinguístico sobre as Interpretações do Fóton nos Livros Didáticos de Física Aprovados no PNLDEM 2015: Elementos para uma Sociologia Simétrica da Educação em Ciências
Nathan Willig Lima, Bruno Birkheur de Souza, Fernanda Ostermann, Claudio José de Holanda Cavalcanti
331-364
PDF (Portuguese)
A Metalinguistic Study on the Photon Interpretation Present in Physics Textbooks Approved in PNLDEM 2015: Elements for a Symmetric Sociology of Science Education
Nathan Willig Lima, Bruno Birkheur de Souza, Fernanda Ostermann, Claudio José de Holanda Cavalcanti
365-397
PDF
Language
English
Español
Português
Make a Submission
Make a Submission
Information
For Readers
For Authors
Developed By
Open Journal Systems