The individuals and their demands

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35699/2237-5864.2014.1983

Keywords:

Profile, Graduate students

Abstract

This text presents, in a predominantly descriptive way, the profile of UFMG stricto sensu graduate students who, from 2008 to 2013, took part in the Undergraduation Teaching Training offered by GIZ/PROGRAD. It covers data relating to age bracket, gender, educational background, professional performance, among others. The Knowledge about the profile of these individuals enables us to reflect, within many aspects, on who they are and how they prepare the (future) lectures and about the demand for pedagogical training that permeates the master and PhD students’ training process in this university.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Zulmira Medeiros, Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), Belo Horizonte, MG, Brasil.

Doutora em Educação pela FaE-UFMG (2011), Mestre em Educação Tecnológica pelo CEFET-MG (2005), com graduação em Pedagogia pela UFMG (2001). É pedagoga na UFMG, na Pró-Reitoria de Graduação - Diretoria de Inovações e Metodologias de Ensino, onde faz parte da equipe editorial da Revista Docência do Ensino Superior e das assessorias pedagógicas aos docentes. Possui estudos e trabalhos nas seguintes temáticas: avaliação da aprendizagem; didática do ensino superior; teorias da aprendizagem no ensino superior; tecnologias digitais como recursos pedagógicos na educação básica e no ensino superior.

Published

2014-10-15

How to Cite

MEDEIROS, Z. The individuals and their demands. Revista Docência do Ensino Superior, Belo Horizonte, v. 4, p. 101–114, 2014. DOI: 10.35699/2237-5864.2014.1983. Disponível em: https://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/1983. Acesso em: 18 jul. 2024.

Issue

Section

Article