Entrevista com Manuela Esteves
DOI:
https://doi.org/10.35699/2237-5864.2016.2262Keywords:
interview, teacher training, higher education pedagogyAbstract
Manuela Esteves é graduada em História, mestre e doutora em Ciências da Educação pela Universidade de Lisboa. É professora aposentada do Instituto de Educação da Universidade de Lisboa, onde continua a desenvolver atividades como pesquisadora da Unidade de Investigação e Desenvolvimento em Educação e Formação (UIDEF) e é colaboradora em programas doutorais e pós-doutorais. A professora é perita em processos de avaliação e acreditação de cursos de ensino superior de habilitação para a docência nos ensinos básico e secundário. Entre os principais interesses científicos da docente, estão: formação de professores; teoria e desenvolvimento curricular; pedagogia do ensino superior. Possui numerosas publicações nos campos de interesse científico assinalados, como livros, capítulos de livro, artigos e comunicações em atas de eventos. É também codiretora da revista La Recherche en Éducation, da AFIRSE.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Zulmira Medeiros
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish in this journal retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g. publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
Open access policy:
Revista Docência do Ensino Superior is an Open Access journal, which means that all content is available free of charge, at no cost to the user or their institution. Users may read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of the articles, or use them for any other legal purpose, without seeking prior permission from the publisher or author, provided they respect the license to use the Creative Commons used by the journal. This definition of open access is in line with the Budapest Open Access Initiative (BOAI).