Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Brazilian Journal of Research in Science Education
News
About
About the Journal
Focus and Scope
Regimento
Submissions
Submission guidelines
Tutorial for authors
Current Issue
Previous Issues
Editorial Team
Indexing information
Reviewers
Statistics
Contact
Search
News
Register
Login
Home
/
Archives
/
v. 17, n.1 (2017): Janeiro-Abril
v. 17, n.1 (2017): Janeiro-Abril
Published:
2017-04-30
Artigos
Navigating Tensions: Education Policy and the Science Teacher
Jim Ryder
1-12
PDF (Português (Brasil))
A História Dominante do Movimento CTS e o seu Papel no Subcampo Brasileiro de Pesquisa em Ensino de Ciências CTS
Thiago Vasconcelos Ribeiro, Aliny Tinoco Santos, Luiz Gonzaga Roversi Genovese
13-43
PDF (Português (Brasil))
Discursos sobre Física Contemporânea no Ensino Médio a partir da Leitura de Textos de Divulgação Científica
Wagner Moreira da Silva, Marcelo Zanotello
45-74
PDF (Português (Brasil))
Fundamentos Pedagógicos para o Uso de Simulações e Laboratórios Virtuais no Ensino de Ciências
Helder de Figueiredo e Paula
75-103
PDF (Português (Brasil))
Caracterizando Questões de Química em Processos Avaliativos de Larga Escala: Uma Análise Comparativa
Fabiele Cristiane Dias Broietti, Ourides Santin Filho, Marinez Meneghello Passos
105-133
PDF (Português (Brasil))
Evolução Humana e Religião: Opiniões de Jovens Brasileiros e Italianos
Graciela Silva Oliveira, Nelio Bizzo, Giuseppe Pellegrini
135-156
PDF (Português (Brasil))
Constituição e Mobilização de Saberes Docentes: Perscrutando Práticas de Professores de Biologia no Ensino Médio
Renata Confortin, Flávia Eloisa Caimi
157-181
PDF (Português (Brasil))
Um Estudo do Estado da Arte Sobre a Utilização do Lúdico em Ensino de Química
Márlon Herbert Flora Barbosa Soares, Edna Sheron da Costa Garcez
183-214
PDF (Português (Brasil))
Um Panorama da Pesquisa Internacional sobre Mudança Conceitual
Alexsandro Pereira de Pereira
215-242
PDF (Português (Brasil))
A Construção do Sítio Ciência na Comunidade: Antecedentes, Fundamentos, Narrativas Híbridas e Conteúdo Epistemológico
Paulo César Pinheiro
243-270
PDF (Português (Brasil))
The Construction of the Science in the Community Website: Antecedents, Foundations, Hybrid Narratives and Epistemological Content
Paulo César Pinheiro
271-297
PDF (Português (Brasil))
Perspectivas de Comunicação Pública da Ciência em Editais e Chamadas Públicas sobre Biodiversidade no Brasil
Denise de Oliveira, Danilo Giroldo, Martha Marandino
299-326
PDF (Português (Brasil))
PISA as a Challenge for Science Education: Inherent Problems and Problematic Results from a Global Assessment Regime
Svein Sjøberg
327-363
PDF (Português (Brasil))
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission
Information
For Readers
For Authors
Developed By
Open Journal Systems