Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Brazilian Journal of Research in Science Education
News
About
About the Journal
Focus and Scope
Regimento
Submissions
Submission guidelines
Tutorial for authors
Current Issue
Previous Issues
Editorial Team
Indexing information
Reviewers
Statistics
Contact
Search
News
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 16 No. 3 (2016): Setembro-Dezembro
Vol. 16 No. 3 (2016): Setembro-Dezembro
Published:
2016-12-15
Artigos
A Não Neutralidade Axiológica do Processo de Formação Inicial de Professores de Biologia
Lucken Bueno Lucas, Marinez Meneghello Passos, Sergio de Mello Arruda
499-520
PDF (Português (Brasil))
O Ensino de Química e a Qualidade do Ar Interior: Análise de uma Proposta de Abordagem Temática com Enfoque CTS
Silvaney de Oliveira, Orliney Maciel Guimarães, Leonir Lorenzetti
521-553
PDF (Português (Brasil))
The Chemistry Teaching and Indoor Air Quality: Analysis of a STS Thematic Approach
Silvaney de Oliveira, Orliney Maciel Guimarães, Leonir Lorenzetti
555-585
PDF (Português (Brasil))
Os Temas de Pesquisa que Orbitam o Enfoque CTS: Uma Análise de Rede sobre a Produção Acadêmica Brasileira em Ensino
Thiago Brañas de Melo, Fernanda Costa da Cruz de Pontes, Marcia Bengio de Albuquerque, Marco Aurelio Ferreira Brasil da Silva, Alvaro Chrispino
587-606
PDF (Português (Brasil))
Research Issues Orbiting the STS Approach: A Network Analysis of the Brazilian Academic Production in Education
Thiago Brañas de Melo, Fernanda Costa da Cruz de Pontes, Marcia Bengio de Albuquerque, Marco Aurelio Ferreira Brasil da Silva, Alvaro Chrispino
607-626
PDF (Português (Brasil))
O Jovem Brasileiro e a Ciência: Possíveis Relações de Interesse
Ana Maria Santos Gouw, Helenadja Santos Mota, Nelio Marco Vincenzo Bizzo
627-648
PDF (Português (Brasil))
Brazilian Youth and Science: Possible Relationship of Interest
Ana Maria Santos Gouw, Helenadja Santos Mota, Nelio Marco Vincenzo Bizzo
649-670
PDF (Português (Brasil))
Bases Teóricas para um Modelo de “Distribuição Conceitual” na Educação em Ciências
Alexsandro Pereira de Pereira
671-692
PDF (Português (Brasil))
Interação com Imagens e Gesticulação em uma Aula de Biologia
Vanessa Cappelle, Helder de Figueiredo e Paula
693-723
PDF (Português (Brasil))
História Cultural da Ciência: Um Caminho Possível para a Discussão sobre as Práticas Científicas no Ensino de Ciências?
Cristiano Barbosa de Moura, Andreia Guerra
725-748
PDF (Português (Brasil))
Cultural History of Science: A Possible Path for Discussing Scientific Practices in Science Teaching?
Cristiano Barbosa de Moura, Andreia Guerra
749-771
PDF (Português (Brasil))
A Apropriação do Gênero de Divulgação Científica pelas Crianças: Fragmentos de um Percurso
Sheila Alves Almeida, Marcelo Giordan
773-797
PDF (Português (Brasil))
Appropriation of the Gender of Science Communication by Children: Fragments of a Journey
Sheila Alves Almeida, Marcelo Giordan
799-823
PDF (Português (Brasil))
Análise dos Questionamentos do Professor em Atividades Fundamentadas em Modelagem Analógica
Gabriela Mara de Paiva Campos Andrade, Nilmara Braga Mozzer
825-850
PDF (Português (Brasil))
Diseño de Materiales para la Educación Científica Intercultural: El Cultivo de la Milpa en México como Ejemplo para el Diálogo
Alejandra Garcia Franco, Luz Lazos Ramírez
851-870
PDF (Português (Brasil))
Designing Educational Material for Scientific Intercultural Education: The Harvest of Milpa in Mexico as an Example for Dialogue
Alejandra Garcia Franco, Luz Lazos Ramírez
871-888
PDF (Português (Brasil))
Encerrando o Volume 16
Izabella Costa Martins
889-893
PDF (Português (Brasil))
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission
Information
For Readers
For Authors
Developed By
Open Journal Systems