Depoimentos de grandes mestres que fazem parte da história da UFMG
DOI:
https://doi.org/10.35699/2237-5864.2016.2113Keywords:
Trabalho docente, Formação de professores, Ensino superiorAbstract
Neste artigo, apresentamos os depoimentos de cinco professores aposentados pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG). Todos eles declararam que o trabalho docente passou a ocupar parte significativa de suas vidas e que não deixaram de ser professores ao se aposentarem. De modo geral, demonstraram-se realizados com a profissão exercida na universidade e destacaram a necessidade de ampliação da discussão sobre a questão da docência como um todo e dos programas de formação de professores universitários.
Downloads
References
BRASIL. Decreto 6.096 de 24 de abril de 2007. Institui o Programa de Apoio a Planos de reestruturação e Apoio e Expansão das Universidades Federais – REUNI. Brasília: MEC, 2007.
COELHO, Maria de Lourdes. O processo de constituição da docência universitária: o Reuni na UFMG. 2012. 268 f. Tese (Doutorado em Educação: Conhecimento e Inclusão Social) – Faculdade de Educação, Universidade Federal de Minas Gerais, Belo Horizonte, 2012.
CRISTO, Fernanda. Perfil Beatriz Alvarenga: ela desafia a lei da Física. Diversa – Revista da Universidade Federal de Minas Gerais, Belo Horizonte, n. 20, ano 12, abr. 2013.
CURY, Carlos Roberto Jamil. Graduação/pós-graduação: a busca de uma relação virtuosa. Educ. Soc., Campinas, vol. 25, n. 88, p. 777-793, Especial - Out. 2004.
ESCRITÓRIO DE ARTE. Yara Tupynambá. Disponível em <https://www.escritoriodearte.com/artista/yara-tupynamba/>. Acesso em: 12 jun. 2011.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Maria de Lourdes Coelho
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish in this journal retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g. publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
Open access policy:
Revista Docência do Ensino Superior is an Open Access journal, which means that all content is available free of charge, at no cost to the user or their institution. Users may read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of the articles, or use them for any other legal purpose, without seeking prior permission from the publisher or author, provided they respect the license to use the Creative Commons used by the journal. This definition of open access is in line with the Budapest Open Access Initiative (BOAI).