Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Brazilian Journal of Research in Science Education
News
About
About the Journal
Focus and Scope
Regimento
Submissions
Submission guidelines
Tutorial for authors
Current Issue
Previous Issues
Editorial Team
Indexing information
Reviewers
Statistics
Contact
Search
News
Register
Login
Home
/
Archives
/
v. 17, n. 2 (2017): Maio-Agosto
v. 17, n. 2 (2017): Maio-Agosto
Published:
2017-08-31
Artigos
Representações Pictóricas em Manuais Escolares de Geologia do Ensino Secundário: um Estudo no Âmbito do Paleomagnetismo
Gina Pereira Correia, Celeste Romualdo Gomes
365-382
PDF (Portuguese)
Pictorial Representations in Geology Textbooks of High School: a Study in the Scope of the Paleomagnetism
Gina Pereira Correia, Celeste Romualdo Gomes
383-398
PDF (Portuguese)
Bioética e Educação: Concepção da Terminologia Bem- Estar-Animal por Estudantes do Ensino Básico
Marta Luciane Fischer, Ana Laura Diniz Furlan
399-422
PDF (Portuguese)
Características da Formação de Professores de Ciências Naturais
Maria Estela Gozzi, Maria Aparecida Rodrigues
423-449
PDF (Portuguese)
Estudo de Público sobre Aprendizagens Genéricas Promovidas por uma Exposição de Nanotecnologia em Pernambuco
Carina Siqueira de Morais, Helaine Sivini Ferreira
451-466
PDF (Portuguese)
Múltiplos Discursos Tratam das Ciências Naturais em Cursos de Pedagogia: Dilemas e Desafios para a Formação do Professor
Patricia Elisa do Couto Chipoletti Esteves, Pedro Wagner Gonçalves
467-493
PDF (Portuguese)
Discussões Sociocientíficas sobre o Uso de Agrotóxicos: uma Atividade Formativa Problematizada pelo Princípio da Precaução
Leila Cristina Aoyama Barbosa Souza, Carlos Alberto Marques
495-519
PDF (Portuguese)
A Produção Acadêmica em Ensino de Biologia no Brasil – 40 anos (1972–2011): Base Institucional e Tendências Temáticas e Metodológicas
Paulo Marcelo Marini Teixeira, Jorge Megid Neto
521-549
PDF (Portuguese)
Aprendizagem Baseada em Projetos no Ensino de Física: uma Revisão da Literatura
Terrimar Ignácio Pasqualetto, Eliane Angela Veit, Ives Solano Araujo
551-577
PDF (Portuguese)
Revisão Sistemática de Trabalhos sobre Concepções de Natureza da Ciência no Ensino de Ciências
Nathália Helena Azevedo, Daniela Lopes Scarpa
579-619
PDF (Portuguese)
A Systematic Review of Studies about Conceptions on the Nature of Science in Science Education
Nathália Helena Azevedo, Daniela Lopes Scarpa
621-659
PDF (Portuguese)
Aprendendo a Usar Evidências nos Anos Iniciais do Ensino Fundamental ao Longo do Tempo: um Estudo da Construção Discursiva de Formas de Responder Questões em Aulas de Ciências
Luiz Gustavo Franco, Danusa Munford
662-688
PDF (Portuguese)
Learning to Use Evidence in Elementary School Over Time: A Study of the Discursive Construction of Ways of Answering Questions in Science Lessons
Luiz Gustavo Franco, Danusa Munford
689-715
PDF (Portuguese)
Thinking about National Standards in Science Education
Catherine Milne
717-744
PDF (Portuguese)
Language
English
Español
Português
Make a Submission
Make a Submission
Information
For Readers
For Authors
Developed By
Open Journal Systems