Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 14 No. 3 (2012)
Vol. 14 No. 3 (2012)
Published:
2012-11-24
INFORMAÇÕES PRE-TEXTUAIS/ INFORMATION PRE-TEXTUAL
INFORMAÇÕES PRE-TEXTUAIS
Maurício Antônio Vieira
PDF (Portuguese)
EDITORIAL / EDITORIAL
EDITORIAL
Francisco Ângelo Coutinho
PDF (Portuguese)
DOSSIÊ / FILE
DISCURSOS QUE CIRCULAM NA CORREÇÃO DE UM QUESTIONÁRIO: SENTIDOS E SIGNIFICADOS
DISCOURSES PRESENT IN THE CORRECTION OF A QUESTIONNAIRE: SENSES AND MEANINGS
Sheila Alves de Almeida, Marcelo Giordan
PDF (Portuguese)
O CARAMUJO AFRICANO EM CONTEXTO ESCOLAR: AS PERCEPÇÕES DE ESTUDANTES DO ENSINO FUNDAMENTAL E O ESTUDO DA HELMINTOFAUNA ASSOCIADA AO CARAMUJO EM BARRA DO PIRAÍ (RJ)
THE AFRICAN SNAIL IN SCHOOL CONTEXT: THE PERCEPTIONS OF ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS AND THE HELMINTHOLOGICAL FAUNA STUDY ASSOCIATED WITH THE SNAIL IN BARRA DO PIRAÍ (RJ)
Zilene Moreira Pereira, Silvana Carvalho Thiengo , Simone Monteiro
PDF (Portuguese)
INFORMÁTICA NA EDUCAÇÃO MATEMÁTICA E CIENTÍFICA DOS ANOS INICIAIS DE ESCOLARIDADE: UM ESTUDO SOBRE AS PESQUISAS DA ÁREA ENSINO DE CIÊNCIAS E MATEMÁTICA
COMPUTERS IN MATHEMATICS AND SCIENCE EDUCATION IN THE FIRST YEARS OF SCHOOLING: A STUDY ON RESEARCH IN THE AREA OF MATHEMATICS AND SCIENCE TEACHING
France Fraiha-Martins, Terezinha Valim Oliver Gonçalves
PDF (Portuguese)
O PERFIL DE CONHECIMENTO SOBRE SERES VIVOS PELOS ESTUDANTES DA COOPEC: UMA FERRAMENTA PARA PLANEJAR UM ENSINO DE CIÊNCIAS
PROFILE OF KNOWLEDGE OF LIVING BEINGS BY COOPEC STUDENTS: A TOOL FOR PLANNING SCIENCE TEACHING
Darcy Ribeiro de Castro, Nelson Rui Ribas Bejarano
PDF (Portuguese)
INSERÇÃO DE CONCEITOS E EXPERIMENTOS FÍSICOS NOS ANOS INICIAIS DO ENSINO FUNDAMENTAL: UMA ANÁLISE À LUZ DA TEORIA DE VIGOTSKI
INSERTION OF PHYSICS CONCEPTS AND EXPERIMENTS IN THE EARLY GRADES OF ELEMENTARY SCHOOL: AN ANALYSIS IN THE LIGHT OF VIGOTSKI'S THEORY
Sergio Luiz Bragatto Boss, Moacir Pereira de Souza Filho, João Mianutti, João José Caluzi
PDF (Portuguese)
A FORMAÇÃO CONTINUADA, O USO DO COMPUTADOR E AS AULAS DE CIÊNCIAS NOS ANOS INICIAIS DO ENSINO FUNDAMENTAL
CONTINUING EDUCATION, COMPUTER USE AND SCIENCE CLASSES IN THE FIRST YEARS OF PRIMARY SCHOOL
Wanderlei Sebastião Gabini, Renato Eugênio da Silva Diniz
PDF (Portuguese)
RESENHA / REVIEW
RESENHANDO AS ESTRUTURAS DAS REVOLUÇÕES CIENTÍFICAS DE THOMAS KUHN
Roberta Chiesa Bartelmebs
PDF (Portuguese)
ENDEREÇO DOS AUTORES / AUTHORS OF THE ADDRESS
ENDEREÇO DOS AUTORES
Maurício Antônio Vieira
PDF (Portuguese)
PARECERISTAS / REFEREES
LISTA DE PARECERISTAS
Maurício Antônio Vieira
PDF (Portuguese)
NORMAS EDITORIAIS / EDITORIAL RULES
NORMAS EDTORIAIS
Maurício Antônio Vieira
PDF (Portuguese)
REGISTRO DE ASSINATURA/SUBSCRIPTION FORM
REGISTRO DE ASSINATURA
Maurício Antônio Vieira
PDF (Portuguese)
RESEARCH REPORTS
INCIDENCE DES CARACTÉRISTIQUES DES ÉLÈVES SUR LEUR DEGRÉ DE MOTIVATION À PARTICIPER À UNE EXPO-SCIENCES
INCIDÊNCIA DE CARACTERÍSTICAS DOS ESTUDANTES SOBRE SEU GRAU DE MOTIVAÇÃO PARA PARTICIPAR DE UMA EXPOSIÇÃO DE CIÊNCIAS
Louis Trudel , Giuliano Reis, Liliane Dionne
PDF (Portuguese)
CONTRIBUIÇÃO DA FILOSOFIA DA MICROBIOLOGIA PARA FUNDAMENTAR A ZONA RELACIONAL DO PERFIL CONCEITUAL DE VIDA
CONTRIBUTION OF PHILOSOPHY OF MICROBIOLOGY IN SUPPORT OF THE RELATIONAL ZONE OF THE CONCEPTUAL PROFILE OF LIFE
Francisco Ângelo Coutinho, Rogério Parentoni Martins, Marcos Costa Vieira
PDF (Portuguese)
REGISTROS DE REPRESENTAÇÃO SEMIÓTICA E SUAS CONTRIBUIÇÕES PARA O ENSINO DE FÍSICA
RECORDS OF SEMIOTICS REPRESENTATION AND THEIR CONTRIBUTIONS TO THE TEACHING OF PHYSICS
Cintia Ap. Bento dos Santos, Edda Curi
PDF (Portuguese)
A PESQUISA EM EDUCAÇAO AMBIENTAL: UM PANORAMA SOBRE SUA CONSTRUÇÃO
RESEARCH IN ENVIRONMENTAL EDUCATION: AN OVERVIEW ON ITS CONSTRUCTION
Daniele Cristina de Souza, Rosana Figueiredo Salvi
PDF (Portuguese)
REPRESENTAÇÃO E DISTORÇÕES CONCEITUAIS DO CONTEÚDO “FILOGENIA” EM LIVROS DIDÁTICOS DE BIOLOGIA DO ENSINO MÉDIO
REPRESENTATION AND CONCEPTUAL INADEQUACIES OF THE TOPIC "PHYLOGENY" IN BIOLOGY TEXTBOOKS FOR HIGH SCHOOL
Welinton Ribamar Lopes, Simão Dias Vasconcelos
PDF (Portuguese)
SEGUINDO OS PASSOS DE SHERLOCK HOLMES: EXPERIÊNCIA INTERDISCIPLINAR EM ENCONTRO DE DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA
FOLLOWING SHERLOCK HOLMES'S STEPS: INTERDISCIPLINARY EXPERIENCE ON SCIENTIFIC DIVULGATION MEETING
Anelise Maria Regiani , Cezar Silvino Gomes, Mario Sandro Souza, Cleyton de Holanda Brito
PDF (Portuguese)
A REESTRUTURAÇÃO DO PROJETO PEDAGÓGICO DE UM CURSO DE LICENCIATURA EM FÍSICA DE UMA UNIVERSIDADE PÚBLICA: CONTRIBUIÇÕES DE LICENCIANDOS AO PROCESSO
THE RESTRUCTURING OF THE PEDAGOGICAL PROGRAM OF A BRAZILIAN PUBLIC UNIVERSITY'S DEGREE IN PHYSICS EDUCATION: CONTRIBUTIONS OF FUTURE TEACHERS TO THE PROCESS
Sergio Camargo, Roberto Nardi, Renato Carlos Tonin Ghiotto, João José Caluzi, José Armando Xavier, Elisabete Aparecida Andrello Rubo, Lígia de Oliveira Ruggiero
PDF (Portuguese)
UM ESTUDO DAS REPRESENTAÇÕES SOCIAIS DE ESTUDANTES DO ENSINO MÉDIO SOBRE OS INSETOS
A STUDY OF HIGH SCHOOL STUDENTS' SOCIAL REPRESENTATIONS OF INSECTS
Oziel Santana Neri Trindade, Juvenal Cordeiro Silva Júnior, Paulo Marcelo Marini Teixeira
PDF (Portuguese)
A (RE)CONSTRUÇÃO DE CONCEITOS BIOLÓGICOS NA FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES E PROPOSIÇÃO DE UM MODELO EXPLICATIVO PARA A RELAÇÃO GENÓTIPO E FENÓTIPO
THE RECONSTRUCTION OF BIOLOGICAL CONCEPTS IN TEACHER TRAINING AND THE PROPOSITION OF AN EXPLANATORY MODEL FOR THE RELATION BETWEEN GENOTYPE AND PHENOTYPE
Lourdes Aparecida Della Justina, Fernanda Aparecida Meglhioratti, Ana Maria de Andrade Caldeira
PDF (Portuguese)
SENTIDOS SUBJETIVOS RELACIONADOS COM A MOTIVAÇÃO DOS ESTUDANTES DO CLUBE DE CIÊNCIAS DA ILHA DE COTIJUBA
SUBJECTIVE SENSES RELATED TO THE MOTIVATION OF STUDENTS FROM THE SCIENCE CLUB OF COTIJUBA ISLAND
José Moysés Alves, Wilton Rabelo Pessoa, Ana Sgrott , Janes Kened Rodrigues dos Santos, Patrícia Feitosa Santos, Luiz Carlos Silva Conceição
PDF (Portuguese)
ANALOGIAS EM LIVROS DE QUÍMICA GERAL DESTINADOS AO ENSINO SUPERIOR
ANALOGIES IN UNDERGRADUATES' GENERAL CHEMISTRY TEXTBOOKS
Wilmo Ernesto Francisco Junior, Welington Francisco, Ana Carolina Garcia de Oliveira
PDF (Portuguese)
ORGANIZADORES PRÉVIOS PARA APRENDIZAGEM SIGNIFICATIVA EM FÍSICA: O FORMATO CURTA DE ANIMAÇÃO
ADVANCE ORGANIZERS FOR MEANINGFUL LEARNING IN PHYSICS: THE ANIMATED SHORT FILM FORMAT
Rafael João Ribeiro, Sani De Carvalho Rutz Da Silva, André Koscianski
PDF (Portuguese)
A CONSTRUÇÃO DE UM PROCESSO DIDÁTICO-PEDAGÓGICO DIALÓGICO: ASPECTOS EPISTEMOLÓGICOS
THE CONSTRUCTION OF A DIALOGIC TEACHING-LEARNING PROCESS: EPISTEMOLOGICAL ASPECTS
Cristiane Muenchen , Demétrio Delizoicov
PDF (Portuguese)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español
Português