Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 24 No. 1 (2022): .
Vol. 24 No. 1 (2022): .
Published:
2022-02-15
THEORETICAL ARTICLE
INTERACTION AND MEDIATION PATTERNS IN TWO ONLINE FORUMS IN A COURSE FOR THE CONTINUING EDUCATION OF BIOLOGY TEACHERS
PADRÕES DE INTERAÇÃO E MEDIAÇÃO EM DOIS FÓRUNS ONLINE EM UM CURSO PARA A FORMAÇÃO CONTINUADA DE PROFESSORES DE BIOLOGIA
Ranlig Carvalho de Medeiros, Benjamin Carvalho Teixeira Pinto, Daniel Fábio Salvador
PDF (Português (Brasil))
ENVIRONMENTAL WEAVINGS: EPISTEMOLOGICAL AND AXIOLOGICAL INSPIRATIONS FOR INSURGENT EDUCATIONS
Tecituras Ambientais: Inspirações Epistemológicas e Axiológicas para Educações Insurgentes
Javier Giovanny Sanchéz Molano, Rosiléia Oliveira de Almeida
PDF (Português (Brasil))
PDF
PDF (Español (España))
CIÊNCIA-TECNOLOGIA-SOCIEDADE EM DISCURSOS DA ESTRUTURA CURRICULAR E DE DOCENTES DE UMA LICENCIATURA EM FÍSICA
CIENCIA-TECNOLOGÍA-SOCIEDAD EN DISCURSOS DE ESTRUCTURA CURRICULAR Y DE LOS DOCENTES DE UN PROFESORADO EN FÍSICA
Esteves Fernandes Oliveira, Maria Consuelo Alves Lima
PDF (Português (Brasil))
ANALYSES AND REFLECTIONS ON THE PRESENCE OF THE PRIGOGINIAN EPISTEMOLOGICAL FRAMEWORK IN THESES AND DISSERTATIONS IN THE AREA OF SCIENCE EDUCATION
ANÁLISES E REFLEXÕES SOBRE A PRESENÇA DO REFERENCIAL EPISTEMOLÓGICO PRIGOGINIANO NAS TESES E DISSERTAÇÕES DA ÁREA DE EDUCAÇÃO EM CIÊNCIAS
Thiago Weslei de Almeida Sousa, Wellington Pereira de Queirós, Dario Xavier Pires
PDF (Português (Brasil))
Paths for restructuring the supervision of curricular internships: proposition of a theoretical-practical model to ground the performance of supervisory science teachers
PATHS FOR RESTRUCTURING THE SUPERVISION OF CURRICULAR INTERNSHIPS: PROPOSITION OF A THEORETICAL-PRACTICAL MODEL TO GROUND THE PERFORMANCE OF SUPERVISORY SCIENCE TEACHERS
Angélica Ramos da Luz, Amadeu Moura Bego
PDF (Português (Brasil))
LEARNING EXPERIENCES IN FAMILY VISIT TO THE EXHIBITION “WHEN NOT EVERYTHING WAS ICE” AT THE NATIONAL MUSEUM
EXPERIÊNCIAS DE APRENDIZAGEM EM VISITA FAMILIAR À EXPOSIÇÃO “QUANDO NEM TUDO ERA GELO” DO MUSEU NACIONAL
Luisa Massarani , Julia Botelho Pereira, Graziele Aparecida de Moraes Scalfi, Jessica Norberto Rocha , Antero Portela , Juliana Magalhães de Araújo
PDF (Português (Brasil))
Education for ethnic-racial relations: an essay on subalternized alterities in the physical sciences.
EDUCAÇÃO PARA AS RELAÇÕES ÉTNICORACIAIS: UM ENSAIO SOBRE ALTERIDADES SUBALTERNIZADAS NAS CIÊNCIAS FÍSICAS
Alan, Kaleb Ribeiro Alho
PDF (Português (Brasil))
PDF
PERSPECTIVAS / PERSPECTIVES
ARTIGO-PARECER: INSTALAÇÕES CIENTÍFICAS EM TERRITÓRIOS DE POVOS TRADICIONAIS: RECEITAS PARA EDUCAÇÃO CIENTÍFICA
ARTICLE-OPINION: SCIENTIFIC BUILDINGS IN TERRITORIES OF TRADITIONAL PEOPLES: RECIPES FOR SCIENCE EDUCATION
Vitor Fabricio Machado de Souza
PDF (Português (Brasil))
THE SUBJECTIVE AND THE OPERATIONAL IN SCIENCE LEARNING: AN ARTICULATION BETWEEN TYPES OF LEARNING AND TYPES OF CONTENT
THE SUBJECTIVE AND THE OPERATIONAL IN SCIENCE LEARNING: AN ARTICULATION BETWEEN TYPES OF LEARNING AND TYPES OF CONTENT
Amanda Marina Andrade Medeiros, Daniel Magalhães Goulart
PDF (Português (Brasil))
Notes on the use of Ludwik Fleck's epistemology in science teaching research
ARTICLE-OPINION: NOTES ON THE USE OF LUDWIK FLECK’S EPISTEMOLOGY IN SCIENCE TEACHING RESEARCH. Perspectives on the original article “Cern school of physics: a discourse analysis in the light of Ludwik Fleck’s epistemology”
Andre Ferrer Pinto Martins
PDF (Português (Brasil))
ARTIGO-PARECER: A DIALÉTICA CONSCIENTE/NÃO-CONSCIENTE NA CONCEPÇÃO DE MUNDO: IMPLICAÇÕES TEÓRICAS, METODOLÓGICAS E PRÁTICAS PARA O ENSINO DE CIÊNCIAS DA NATUREZA NA PERSPECTIVA HISTÓRICO-CRÍTICA
CONSCIOUS/NON-CONSCIOUS DIALETIC IN CONCEPTION OF THE WORLD: THEORETICAL, METHODOLOGICAL AND PRACTICAL IMPLICATIONS FOR THE TEACHING OF NATURE SCIENCES FROM A HISTORICAL-CRITICAL PERSPECTIVE
Hélio da Silva Messeder Neto, Júlia Mazinini Rosa
PDF (Português (Brasil))
NOTES ON LUDWIK FLECK'S THEORY OF SCIENTIFIC KNOWLEDGE AND NOTES ON TEACHER TRAINING IN THE RELATIONSHIP WITH NATURAL SCIENCES
ARTICLE-OPINION - CERN SCHOOL OF PHYSICS: A DISCOURSE ANALYSIS IN THE LIGHT OF LUDWIK FLECK’S EPISTEMOLOGY
Henrique César da Silva
PDF (Português (Brasil))
EDITORIAL / EDITORIAL
VAMOS CONVERSAR SOBRE AUTORIA?
SHALL WE TALK ABOUT AUTHORSHIP?
Alessandra Fernandes Bizerra, Luciana Sá
PDF (Português (Brasil))
PDF
PDF (Español (España))
RESEARCH REPORTS
CERN PORTUGUESE LANGUAGE TEACHERS PROGRAM: A DISCOURSE ANALYSIS FROM THE POINT OF VIEW OF LUDWIK FLECK’S EPISTEMOLOGY
Escola de Física Cern: Uma análise do discurso à luz da epistemologia de Ludwik Fleck
Luciano Denardin, Gleny Terezinha Duro Guimarães, João Batista Siqueira Hares
PDF (Português (Brasil))
PDF
The cartography method and science education: interlocutions
O MÉTODO DA CARTOGRAFIA E A EDUCAÇÃO EM CIÊNCIAS: INTERLOCUÇÕES
Élida Santos Ribeiro, Fernanda
PDF (Português (Brasil))
PDF
Prácticas epistémicas en los currículos de Ciencias Naturales de países de América Latina: estudio entre Brasil, Chile y Colombia
PRÁCTICAS EPISTÉMICAS EN LOS CURRÍCULOS DE CIENCIAS NATURALES DE PAÍSES DE AMÉRICA LATINA: ESTUDIO ENTRE BRASIL, CHILE Y COLOMBIA
Andréia de Freitas Zompero, Diana Lineth Parga Lozano, Cleci Terezinha Werner da Rosa, Ximena Isabel Vildosola Tibaud, Carlos Eduardo Laburú
PDF (Español (España))
THE SUBJECTIVE AND THE OPERATIONAL IN OVERCOMING LEARNING DIFFICULTIES IN SCIENCE
O SUBJETIVO E O OPERACIONAL NA SUPERAÇÃO DAS DIFICULDADES DE APRENDIZAGEM EM CIÊNCIAS
José Moysés Alves, Andrela Garibaldi Loureiro Parente, Hanna Patricia da Silva Bezerra, Sérgio Henrique Oliveira Bezerra
PDF (Português (Brasil))
PDF (Español (España))
ACCESSIBILITY AND SCIENCE MUSEUMS
THE MUSEUM EXPERIENCE OF YOUNG DEAF PEOPLE IN RIO DE JANEIRO
Marcelle Pita de Sousa do Carmo, Luisa Massarani
PDF (Português (Brasil))
a A study on the syllabuses of disciplines with content in Astronomy in the higher education of physicists at federal and state universities in Brazil
A STUDY ON THE CONTENTS PRESENT IN ASTRONOMY DISCIPLINES IN THE HIGHER EDUCATION OF PHYSICISTS AT FEDERAL AND STATE UNIVERSITIES IN BRAZIL
Gustavo Iachel, Luciano Conti, Marcus Vinicius Martinez Piratelo
PDF (Português (Brasil))
Animal representation as a teaching resource:
stage 2 of the educational reconstruction model (ERM)
Marta Luciane Fischer, Ana Laura Diniz Furlan
PDF (Português (Brasil))
Environmental Education and Nomadic Curricula: connections with post-structuralist philosophy
EDUCAÇÃO AMBIENTAL E CURRÍCULOS NÔMADES: CONEXÕES COM A FILOSOFIA PÓS-ESTRUTURALISTA
Helen Moura Pessoa
PDF (Português (Brasil))
VALIDAÇÃO DE TESTE EM TRÊS CAMADAS PARA MAPEAR PERFIS EPISTEMOLÓGICOS DE DENSIDADE
THREE-TIER TEST VALIDATION FOR MAPPING EPISTEMOLOGICAL DENSITY PROFILES
Viviane Florentino de Melo, Amanda Amantes
PDF (Português (Brasil))
THE MARIE CURIE CASE THROUGH THE LENS OF THE CULTURAL HISTORY OF SCIENCE: DISCUSSING RELATIONS BETWEEN WOMEN, SCIENCE AND PATRIARCHY IN SCIENCE EDUCATION
O CASO MARIE CURIE PELA LENTE DA HISTÓRIA CULTURAL DA CIÊNCIA: DISCUTINDO RELAÇÕES ENTRE MULHERES, CIÊNCIA E PATRIARCADO NA EDUCAÇÃO EM CIÊNCIAS
NATASHA OBEID EL JAMAL, ANDREIA GUERRA
PDF (Português (Brasil))
PDF
PEDAGOGICAL THEORIES AND UNDERGRADUATED STUDENTS IN SCIENCE AND BIOLOGY WORLDVIEWS’
AS TEORIAS PEDAGÓGICAS E AS CONCEPÇÕES DE MUNDO DOS LICENCIANDOS EM CIÊNCIAS E BIOLOGIA
Daiany Pressato, Luciana Maria Lunardi Campos
PDF (Português (Brasil))
ASTROBIOLOGY IN THE CONTEXT OF SCIENCE TEACHING IN BRAZIL:
WORLDVIEWS OF RESEARCHERS AND TEACHERS IN THE AREA
Claudiane Chefer, André Luis de Oliveira
PDF (Português (Brasil))
From the Formation Diary to the Systematization of Experience
the process of (self)formation of Science Teachers
Daniele Bremm, Roque Ismael da Costa Güllich
PDF (Português (Brasil))
PDF
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)