Gesture on percussion performance, Part 2
correspondence factorial analysis of experimental data
Keywords:
Gesture influence in performance, Percussion, FAC, Sensations in performingAbstract
This paper, Part 2 of the same study, presents the results of the experiment "Sensation of continuity of a musical excerpt" (CHAIB et. al. 2013) analyzed using the statistical technique Factor Analysis of Correspondences (FAC). The main objective of this analysis is to look through indexes, the influence of gesture in conveying sensations of continuity, suspension and conclusion on the performance on percussion. Once achieved the goal will be possible to generalize the results in performances conducted on the same lines presented in the experiment.
References
BATISTA, J.M., e J. SUREDA (1987). Análisis de correspondencias y técnicas de clasificación: Su interés para la investigación en las ciencias sociales y del comportamiento. Infancia y Aprendizaje n.39/40: 171-186.
BARROSO, L. P. (2003). Analise Multivariada. Colóquio na 48a Reunião da RBRAS e 10o SEGRO. Lavras.
CHAIB, F. (2013) “Três Perspectivas Gestuais para uma Performance Percussiva: Técnica, Interpretativa e Expressiva”. Per Musi 27, p.159-181. Belo Horizonte.
________ (2012) O Gesto na Performance em Percussão: Uma Abordagem Sensorial e Performativa. Tese de Doutorado. Departamento de Comunicação e Arte da Universidade de Aveiro. Aveiro.
CHAIB, F. J. CATALÃO, H. CHAIB FILHO (2013) “A Influência do Gesto na Performance em Percussão: Análise Descritiva de Dados Experimentais”. Per Musi ???. Belo Horizonte.
LEBART, L.; A. MORINEA e M. PIRON. (2002). Statistique exploratoire multidimensionnelle. 3a ed. Paris: Dunod.
SANTIAGO, P. e A. MEYEREWICZ (2009). “Considerações piercinanas sobre o gesto na performance do Grupo UAKTI”. Per Musi n.20: 83-91. Belo Horizonte.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Per Musi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Except where otherwise noted, contents on this site are licensed under a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.