Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 21 (2019)
Vol. 21 (2019)
Published:
2019-06-15
RESEARCH REPORTS
MOBILIZANDO OS SABERES DOCENTES: RUMO À COMPREENSÃO DOS PROCESSOS BIOLÓGICOS EM UMA PERSPECTIVA SISTÊMICO-COMPLEXA
MOBILIZING TEACHER’S KNOWLEDGE: TOWARDS THE COMPREHENSION OF BIOLOGICAL PROCESSES IN A SYSTEMIC COMPLEX PERSPECTIVE
Angélica Suelle França de Andrade-Monteiro, Fernanda Muniz Brayner-Lopes, Ana Maria dos Anjos Carneiro-Leão
pdf (Português (Brasil))
ASPECTOS SOCIAIS NA ESCOLHA PELA LICENCIATURA EM FÍSICA: UMA ANÁLISE EM UNIVERSIDADES DO RIO GRANDE DO SUL
SOCIAL ASPECTS ABOUT THE CHOICE OF THE LICENTIATE DEGREE IN PHYSICS: AN ANALYSIS IN UNIVERSITIES OF RIO GRANDE DO SUL
Luisa Mariana da Silva, Rafael de Carvalho Barbosa
pdf (Português (Brasil))
ALFABETIZAÇÃO CIENTÍFICA E CRIANÇA: ANÁLISE DE POTENCIALIDADES DE UMA BRINQUEDOTECA
SCIENTIFIC LITERACY AND CHILD: ANALYSIS OF POTENTIALITIES OF A TOY LIBRARY
Amanda Cristina Teagno Lopes Marques, Martha Marandino
pdf (Português (Brasil))
ANÁLISE DAS TÉCNICAS ARGUMENTATIVAS DA TEORIA DA ARGUMENTAÇÃO A PARTIR DA APRENDIZAGEM BASEADA EM PROBLEMAS EM UM CURSO DE FÉRIAS
ANALYSIS OF THE ARGUMENTATION THEORY’S ARGUMENTATIVE TECHNIQUES FROM THE PROBLEM-BASED LEARNING IN A VACATION COURSE
Taize Borges Sousa, João Manoel da Silva Malheiro
pdf (Português (Brasil))
ENGAJAMENTO DE ESTUDANTES EM INVESTIGAÇÃO ESCOLAR SOBRE CIRCUITOS ELÉTRICOS SIMPLES
STUDENTS’ ENGAGEMENT ON A SCHOOL INVESTIGATION ABOUT SIMPLE ELECTRIC CIRCUITS
Alexandre Fagundes Faria, Arnaldo de Moura Vaz
pdf (Português (Brasil))
pdf (English)
DICUMBA: UMA PROPOSTA METODOLÓGICA DE ENSINO A PARTIR DA PESQUISA EM SALA DE AULA
DICUMBA: A METHODOLOGICAL PROPOSAL OF TEACHING FROM THE CLASSROOM RESEARCH
Everton Bedin, José Claudio Del Pino
pdf (Português (Brasil))
A CONSTITUIÇÃO DE NORMAS E PRÁTICAS CULTURAIS NAS AULAS DE CIÊNCIAS: PROPOSIÇÃO E APLICAÇÃO DE UMA FERRAMENTA DE ANÁLISE
THE CONSTITUTION OF CULTURAL NORMS AND PRACTICES IN SCIENCE CLASSES: PROPOSITION AND APPLICATION OF AN ANALYSIS TOOL
Luciana de Abreu Nascimento, Lúcia Helena Sasseron
pdf (Português (Brasil))
A CONSTRUÇÃO DO PERFIL DE UM GRUPO PIBID/QUÍMICA A PARTIR DAS MEMÓRIAS COMO UM INSTRUMENTO DE COLETA DE DADOS
THE CONSTRUCTION OF THE PROFILE OF A PIBID/CHEMISTRY GROUP USING THE MEMORIES AS AN INSTRUMENT OF DATA COLLECTION
Fabiele Cristiane Dias Broietti, Enio de Lorena Stanzani, Mariana Laise Dessimone
pdf (Português (Brasil))
SER PROFESSOR DE FÍSICA: REPRESENTAÇÕES SOCIAIS NA LICENCIATURA
TO BE PHYSICS TEACHER: SOCIAL REPRESENTATION IN LICENTIATE DEGREE
Adriano José Ortiz, Carlos Alberto de Oliveira Magalhães Júnior
pdf (Português (Brasil))
DESAFIOS E POTENCIALIDADES EM INTERVENÇÕES CURRICULARES NA PERSPECTIVA DA ABORDAGEM TEMÁTICA
CHALLENGES AND POTENTIALITIES IN CURRICULAR INTERVENTIONS IN THE PERSPECTIVE OF THE THEMATIC APPROACH
Marinês Verônica Ferreira, Cristiane Muenchen, Décio Auler
pdf (Português (Brasil))
MAPEAMENTO DOS CLUBES DE CIÊNCIAS DA AMÉRICA LATINA E CONSTRUÇÃO DO SITE DA REDE INTERNACIONAL DE CLUBES DE CIÊNCIAS
MAPPING SCIENCE CLUBS IN LATIN AMERICA AND BUILDING THE WEBSITE OF THE INTERNATIONAL SCIENCE CLUBS NETWORK
Daniela Tomio, Andiara Paula Hermann
pdf (Português (Brasil))
REPRESENTAÇÕES SOCIAIS DE ESTUDANTES DE BIOLOGIA SOBRE AS FUTURAS ATIVIDADES PROFISSIONAIS
SOCIAL REPRESENTATIONS OF BIOLOGY STUDENTS OF FUTURE PROFESSIONAL ACTIVITIES
Fábio Luis Krützmann, Luiz Caldeira Brant Tolentino Neto
PDF (Português (Brasil))
A FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE CIÊNCIAS NA PERSPECTIVA INTERDISCIPLINAR SOBRE A FLUTUAÇÃO PARA VIDA NO PLANETA: PELOS CAMINHOS DA CO-DOCÊNCIA
THE TRAINING OF SCIENCE TEACHERS ON INTERDISCIPLINARY PERSPECTIVE ABOUT FLOATING FOR LIFE ON THE PLANET: THROUGH CO-TEACHING ROUTES
Armando Gil Ferreira dos Santos, Gloria Regina Pessoa Campello Queiroz, Patrícia Domingos, Giselle Faur de Castro Catarino
PDF (Português (Brasil))
USINA: ARTICULAÇÕES ENTRE ENSINO, LITERATURA E INTERAÇÕES ENTRE CIÊNCIA, TECNOLOGIA E SOCIEDADE
USINA: ARTICULATIONS BETWEEN TEACHING AND LITERATURE, AND ALSO INTERACTIONS BETWEEN SCIENCE, TECHNOLOGY AND SOCIETY
Daiane Quadros de Oliveira, Fábio Peres Gonçalves
PDF (Português (Brasil))
A ICONOGRAFIA LINEAR DA EVOLUÇÃO NA PERSPECTIVA DE DOCENTES QUE ATUAM NA EDUCAÇÃO BÁSICA
THE LINEAR ICONOGRAPHY OF EVOLUTION FROM PERSPECTIVES OF BASIC EDUCATION TEACHERS
Patricia da Silva Santos, Adriana Pugliese, Charles Morphy D. Santos
pdf (Português (Brasil))
LEITURA, LINGUAGEM E SABER: REFLEXÕES A PARTIR DA ANÁLISE DISCURSIVA DE DOIS TEXTOS NO CONTEXTO DA EDUCAÇÃO EM CIÊNCIAS
READING, LANGUAGE AND KNOWLODGE: REFLECTIONS FROM A DISCURSIVE ANALYSIS OF TWO TEXTS ON THE CONTEXT OF SCIENCE EDUCATION
Iara Mares Machado, Patrícia Montanari Giraldi
PDF (Português (Brasil))
A PERCEPÇÃO DA MATEMÁTICA EM LIVROS DIDÁTICOS DE QUÍMICA
THE PERCEPTION OF MATHEMATICS IN CHEMISTRY TEXTBOOKS
Karina Alessandra Pessoa da Silva, Lourdes Maria Werle de Almeida
PDF (Português (Brasil))
STATE STATE OF THE ART ABOUT PIBID AS TEACHER TRAINING SPACE IN THE CONTEXT OF TEACHING CHEMISTRY
STATE OF THE ART ABOUT PIBID AS TEACHER TRAINING SPACE IN THE CONTEXT OF TEACHING CHEMISTRY
Keysy Solange Costa Nogueira, Carmen Fernandez
PDF (Português (Brasil))
TERMORREGULACIÓN EN VERTEBRADOS TERRESTRES COMO CONCEPTO INTEGRADOR EXPLÍCITO EN LA ENSEÑANZA DE LAS CIENCIAS NATURALES
TERMORREGULAÇÃO EM VERTEBRADOS TERRESTRES COMO CONCEITO INTEGRADOR EXPLÍCITO NO ENSINO DAS CIÊNCIAS NATURAIS
Erika Patricia Daza Pérez, Charbel Niño El-Hani
PDF (Español (España))
UNDERSTANDING HORIZONS OF THE CONSTITUTION OF BEING A CHEMISTRY TEACHER IN PRACTICE AS A CURRICULAR COMPONENT
A CASE STUDY
Vivian dos Santos Calixto, Neide Maria Michellan Kiouranis, Rui Marques Vieira
pdf (Português (Brasil))
PHYSICS PRODUCED IN BRAZIL: DIDACTIC COLLECTIONS OF THE NATIONAL DIDACTIC BOOK PROGRAM (2018-2020) ABSTRACT:
PHYSICS PRODUCED IN BRAZIL: DIDACTICS COLLECTIONS OF THE BRAZILIAN NATIONAL PROGRAM OF TEXTBOOKS (2018-2020)
Willian Henrique da Silva Pereira, Leandro Londero
pdf (Português (Brasil))
ORGANIZAÇÃO CURRICULAR NA PERSPECTIVA FREIRE-CTS: PROPÓSITOS E POSSIBILIDADES PARA A EDUCAÇÃO EM CIÊNCIAS
CURRICULAR ORGANIZATION IN THE FREIRE-CTS PERSPECTIVE: PURPOSES AND POSSIBILITIES FOR SCIENCE EDUCATION
Eliane dos Santos Almeida, Simoni Tormöhlen GEHLENGehlen
PDF (Português (Brasil))
A EXPERIÊNCIA DE ADOLESCENTES AO VISITAR UM MUSEU DE CIÊNCIA: UM ESTUDO NO MUSEU DA VIDA
THE TEENAGERS’ EXPERIENCE DURING A VISIT TO THE SCIENCE MUSEUM: A STUDY IN THE MUSEU DA VIDA
Luisa Massarani, Gabriela Reznik, Jessica Norberto Rocha, Sigrid Falla, Shawn Rowe, Alanna Dahan Martins, Luis Henrique Amorim
PDF (Português (Brasil))
CONFIGURAÇÕES TEÓRICAS DA PRODUÇÃO DOUTORAL BRASILEIRA SOBRE RECURSOS DIDÁTICOS NO ENSINO DE BIOLOGIA (1972-2014)
THEORETICAL CONFIGURATIONS OF BRAZILIAN DOCTORAL PRODUCTION ON TEACHING RESOURCES IN THE TEACHING OF BIOLOGY (1972-2014)
Liliane Miranda Freitas, Evandro Ghedin
PDF (Português (Brasil))
DES/FIANDO DIÁLOGOS SOBRE O CONCEITO DE CADEIA ALIMENTAR EM UMA AULA DE CIÊNCIAS NOS ANOS INICIAIS DO ENSINO FUNDAMENTAL
SHREDDING DIALOGUES ON THE FOOD CHAIN CONCEPT IN A SCIENCE CLASS IN THE EARLY YEARS OF FUNDAMENTAL EDUCATION
Sheila Alves de Almeida, Guilherme da Silva Lima, Bárbara Luiza Alves Pereira
PDF (Português (Brasil))
CONTRIBUIÇÕES DA SOCIOLOGIA PARA O ESTUDO DA DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA NA INTERFACE CAMPO CIENTÍFICO E ESPAÇO ESCOLAR: UM OLHAR A PARTIR DO CONCEITO DE FRONTEIRA
CONTRIBUTIONS OF SOCIOLOGY TO THE STUDY OF THE SCIENCE PROPAGATION ON THE INTERFACE OF SCIENCE FIELD AND SCHOOL SPACE: AN UNDERSTANDING FROM THE CONCEPT OF BORDER
Graciella Watanabe, Marcelo Gameiro Munhoz, Maria Regina Kawamura
PDF (Português (Brasil))
Process of color concept construction in 8 - 10 years-old children
looking for operational invariants
Gabriel Dias de Carvalho Junior, Andressa Xavier Zinato de Carvalho, Ríssia da Silva Zacarias, Maíra de Oliveira Pinto
PDF (Português (Brasil))
PLANEJAMENTO E CONDUÇÃO DE DISCUSSÕES SOBRE NATUREZA DA CIÊNCIA OCORRIDAS EM UMA SITUAÇÃO DE ENSINO FUNDAMENTADA EM MODELAGEM CONDUZIDA POR UMA PROFESSORA EM FORMAÇÃO
PLANNING AND CONDUCTING OF DISCUSSIONS ABOUT NATURE OF SCIENCE IN A MODELLING-BASED TEACHING SITUATION CONDUCTED BY A PRE-SERVICE TEACHER
Cristiane Martins da Silva, Rosária Justi
PDF (Português (Brasil))
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)