Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Brazilian Journal of Research in Science Education
News
About
About the Journal
Focus and Scope
Regimento
Submissions
Submission guidelines
Tutorial for authors
Current Issue
Previous Issues
Editorial Team
Indexing information
Reviewers
Statistics
Contact
Search
News
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 14 No. 2 (2014): Maio-Agosto
Vol. 14 No. 2 (2014): Maio-Agosto
Published:
2014-11-28
Pré-textuais
Pré-Textuais
Esdras Viggiano
001-006
PDF (Portuguese)
Editorial
Apresentação
Cristiano Rodrigues Mattos, Alberto Villani
007-007
PDF (Portuguese)
Editorial
Giuliano Reis, Alandeom Oliveira
009-026
PDF (Portuguese)
Artigos
Reimaging Environmental Education: Urban youths' perceptions and investigations of their communities
Marissa E. Bellino, Jennifer D. Adams
027-038
PDF (Portuguese)
Science & Technology Education for Personal, Social & Environmental Wellbeing: Challenging Capitalists’ Consumerist Strategies
John Lawrence Bencze, Lyn Carter, Mirjan Krstovic
039-056
PDF (Portuguese)
A look into Preparing Secondary Science Teachers with Citizen Science
Stacey Britton
057-066
PDF (Portuguese)
A Educação Ambiental como instrumento na formação da cidadania
Silmara Regina Colombo
067-075
PDF (Portuguese)
Aprendizagem Baseada em Problemas (ABP) na Educação Científica como Estratégia para Formação do Cidadão Socioambientalmente Responsável
Dália Melissa Conrado, Nei F. Nunes-Neto, Charbel N. El-Hani
077-087
PDF (Portuguese)
Relações entre justiça ambiental, ensino de ciências e cidadania em construções discursivas docentes
Angélica Cosenza, Laísa Maria Freire, Mariona Espinet, Isabel Martins
089-098
PDF (Portuguese)
Understanding Sustainability Education: A Community-Based Experience
Ranjan Datta, Nyojy U. Khyang, Hla Kray Prue Khyang, Hla Aung Prue Kheyang, Mathui Ching Khyang, Jebunnessa Chapola
099-108
PDF (Portuguese)
El agua: una herramienta clave en la Educación para el Desarrollo Sostenible
Joserra Díez
109-123
PDF (Portuguese)
Evidenciando questões éticas em interações discursivas: construindo o conceito de atmosfera
Ana Cristina Cristo Vizeu Lima, Daniele Dorotéia Rocha da Silva de Lima
125-135
PDF (Portuguese)
“I Always Enjoyed Touching the Soil and Growing Things!” A Spatial Analysis of Youth Gardening in A Botanical Garden
Jrene Rahm
137-145
PDF (Portuguese)
Developing Awareness of Connections Between Science, Technology and the Environment through Participation in a Game-Like Approach to Curriculum
Carol Rees
147-157
PDF (Portuguese)
Educação Ambiental e Temas Controversos
Renata Alves Ribeiro, Maria Regina D. Kawamura
159-169
PDF (Portuguese)
A Educação Ambiental no ensino de biologia e um olhar sobre as formas de relação entre seres humanos e animais
Adriana Ribeiro Ferreira Rodrigues, Carlos Eduardo Laburu
171-184
PDF (Portuguese)
Developing Relevant Environmental Education in a Rural Community in Malawi
Alice Saiti, William C. Kyle Jr., Astrid T. Sinnes, Dorothy Nampota, Mercy Kazima
185-198
PDF (Portuguese)
A Dimensão Política da Educação Ambiental em Investigações de Revistas Brasileiras de Ensino de Ciências
Wildson Luiz Pereira dos Santos, Luiz Marcelo de Carvalho, Ralph Levinson
199-213
PDF (Portuguese)
Percepção discente, escola e cidadania: diálogos entre meio ambiente e educação ambiental em uma escola pública da capital paraibana
Dayane dos Santos Silva, Francisco José Pegado Abílio
215-223
PDF (Portuguese)
A abordagem do tema Ambiente e a formação do cidadão socioambientalmente responsável
Silvana do Nascimento Silva, Charbel N. El-Hani
225-234
PDF (Portuguese)
Educating for Environment: A School-As-A-Community Project
Astrid Steele, Jeff Scott
235-244
PDF (Portuguese)
Educar para a justiça social e ambiental: que questões pensar no contexto do ensino e da formação de professores de ciências?
Elizandra Rego de Vasconcelos, Nívia Magalhães da Silva Freitas, Darlene Teixeira Ferreira, José Alexandre da Silva Valente, Nádia Magalhães da Silva Freitas
245-254
PDF (Portuguese)
Uma educação na perspectiva ambiental crítica, complexa e reflexiva
Giselle Watanabe-Caramello, Maria Regina Dubeux Kawamura
255-264
PDF (Portuguese)
Utilizando a elaboração de folders para a construção da cidadania com estudantes do Ensino Médio
Ediane Machado Wollmann, Mara Elisa Fortes Braibante
265-278
PDF (Portuguese)
Environmental Learning as a Unique Context for Science Education
David B. Zandvliet, Carlos G.A. Ormond
279-292
PDF (Portuguese)
In it Together: Why the community skills of earth smarts are now a critical part of environmental and scientific education
Bryan H. Nichols
293-303
PDF (Portuguese)
Environmental Education and Science Education: Ideology, Hegemony, Traditional Knowledge, and Alignment
Erminia Pedretti
305-314
PDF (Portuguese)
A Theory of SocioEcological Characteristics for Food Mindfulness
Michael P. Mueller
315-329
PDF (Portuguese)
Socio-scientific Issues based Teaching and Learning: Hydrofracturing as an Illustrative context of a Framework for Implementation and Research
Troy D. Sadler, Christopher D. Murakami
331-342
PDF (Portuguese)
Language
English
Español
Português
Make a Submission
Make a Submission
Information
For Readers
For Authors
Developed By
Open Journal Systems