Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Brazilian Journal of Research in Science Education
News
About
About the Journal
Focus and Scope
Regimento
Submissions
Submission guidelines
Tutorial for authors
Current Issue
Previous Issues
Editorial Team
Indexing information
Reviewers
Statistics
Contact
Search
News
Register
Login
Home
/
Archives
/
v. 24 (2024): Janeiro-Dezembro
v. 24 (2024): Janeiro-Dezembro
Published:
2024-01-31
Editorial
SEGUIMOS, COM RESPEITO E ESPERANÇA, CONFIANTES NO FUTURO
Aline Andréia Nicolli, Márcia Gorette Lima da Silva, Silvania Sousa do Nascimento, Suzani Cassiani
e51436, 1-6
PDF (Português (Brasil))
WE KEEP GOING, WITH RESPECT AND HOPE, CONFIDENT ABOUT THE FUTURE
Aline Andréia Nicolli, Márcia Gorette Lima da Silva, Silvania Sousa do Nascimento, Suzani Cassiani
e52088, 1-6
PDF
Diálogos com Autores e Leitores
We Survived the COVID-19 Pandemic: Some Notes so We Don’t Forget
Fábio Augusto Rodrigues e Silva
e51842, 1-6
PDF (Português (Brasil))
Artigos
Teaching Practices of Botany University Professors for Teacher Training in Natural Sciences
Rafaella Migliavacca Marchioretto, Maria Cecilia de Chiara Moço
e46231, 1-26
PDF (Português (Brasil))
Platformization of Truth: Covid-19 Vaccination Discursive Groups on Twitter
Bárbara Tauffner de Souza, Rochele de Quadros Loguercio
e47798, 1-21
PDF (Português (Brasil))
Plataformização da Verdade: Os Grupos Discursivos Sobre Vacinação Contra COVID-19 no Twitter
Bárbara Tauffner de Souza, Rochele de Quadros Loguercio
e51266, 1-21
PDF
Ecology as Included in the Biology School Subject in Secondary Education in Pernambuco: From the Minimum Curriculum to the New Secondary Education
Gilmar Beserra de Farias
e46456, 1-23
PDF (Português (Brasil))
Inquiry-based Science Teaching and Socioscientific Issues in the Classroom: Connections Based on the Analysis of Epistemic Practices
Edyth Priscilla Campos Silva, Luiz Gustavo Franco, Paula Cristina Cardoso Mendonça
e47892, 1-29
PDF (Português (Brasil))
Ensino de Ciências por Investigação e Questões Sociocientíficas em Sala de Aula: Conexões a Partir da Análise de Práticas Epistêmicas
Edyth Priscilla Campos Silva, Luiz Gustavo Franco, Paula Cristina Cardoso Mendonça
e51371, 1-29
PDF
O Fóton Está Nu: O Papel dos Livros Didáticos na Construção do Mundo Comum
Pedro Antônio Viana Vazata, Paula Malcum Trein, Nathan Willig Lima, Fernanda Ostermann
e46039, 1-34
PDF
Diabetes Type II in Vulnerable Populations: Reflections on (Upon) the Role of the State and the Relevance of the Issue in Teacher Training College
Andrea Revel Chion
e47737, 1-16
PDF (Español (España))
Diabetes Tipo II em Populações Vulneráveis: Reflexões Sobre o Papel do Estado e a Formação de Professores
Andrea Revel Chion
e51552, 1-15
PDF
The Choice of Research in Epistemology of Biology: Dialogue Between Monads of Research Professors
Maria Júlia Corazza, Jéssica Laguilio Rodrigues, Lourdes Aparecida Della Justina
e47645, 1-22
PDF (Português (Brasil))
A Escolha da Pesquisa em Epistemologia da Biologia: Diálogo Entre Mônadas de Professores Pesquisadores
Maria Júlia Corazza, Jéssica Laguilio Rodrigues, Lourdes Aparecida Della Justina
e51554, 1-21
PDF
Science Popularization in the Science, Technology and Society Perspective: A Literature Review
Joselaine Setlik, Lucas Barbosa Pelissari
e45554, 1-25
PDF (Português (Brasil))
Popularização da Ciência na Perspectiva CTS: Uma Revisão de Literatura
Joselaine Setlik, Lucas Barbosa Pelissari
e51863, 1-24
PDF
Alternative Bias for Understanding the World? An Analysis of the Perception of Undergraduate Students in Biological Sciences About
Matheus Lau Damasceno, Luciana Sedano
e46907, 1-21
PDF (Português (Brasil))
Manifestations of Sexism in Science Classes as a Result of Humor as a Pedagogical Strategy
Bárbara Elisa Santos Carvalho Luz, Silvania Sousa do Nascimento
e48965, 1-23
PDF (Português (Brasil))
Manifestações de Sexismo em Aulas de Ciências em Decorrência do Humor Como Estratégia Pedagógica
Bárbara Elisa Santos Carvalho Luz, Silvania Sousa do Nascimento
e52484, 1-23
PDF
The Supervised Internship and the (Trans)Formation of Didactic Content Knowledge of Chemistry Teachers in Training
Charlene Barbosa de Paula, Fábio André Sangiogo, Bruno dos Santos Pastoriza
e51177, 1-24
PDF (Português (Brasil))
No Easy Way Out: Tension Between Epistemic Autonomy and Trust on Science as a Path to Contemporary Science Education
Eduardo Gois, Nathan Willig Lima, Andreia Guerra de Moraes
e49070, 1-64
PDF (Português (Brasil))
Epistemological, Sociopolitical, and Psycho-Pedagogical Principles of Inquiry-Based Science Teaching
Rafael Pedroso de Morais, Amadeu Moura Bego
e47885, 1-34
PDF (Português (Brasil))
Integrating Natural Science Teaching Knowledge for Planetary Health Education: A Study in a Riverside Community in the Amazon
Paula Regina Humbelino de Melo, Pericles Vale Alves, Tatiana Souza de Camargo
e48505, 1-23
PDF (Português (Brasil))
Integração de Conhecimentos de Ensino de Ciências Naturais Para uma Educação em Saúde Planetária: Estudo em uma Comunidade Ribeirinha da Amazônia
Paula Regina Humbelino de Melo, Pericles Vale Alves, Tatiana Souza de Camargo
e52805, 1-22
PDF
Design Thinking as a Teaching and Learning Strategy in Sustainable Chemistry in High School
Rhaysa Myrelle Farias do Nascimento, Bruno Silva Leite
e51171, 1-23
PDF (Português (Brasil))
Freirean Contributions to Scientific and Technological Knowledge to Nature Science Education
William Rossani dos Santos, Isabela Custódio Talora Bozzini, Anselmo Calzolari
e48118, 1-29
PDF (Português (Brasil))
Advances, Challenges, and Potentialities: The Path of Professional Master’s in Science Education From the Research Perspective
Douglas Grando de Souza, Ives Solano Araujo, Eliane Angela Veit
e51277, 1-31
PDF (Português (Brasil))
The Inclusion of Students on the Autistic Spectrum in Science Classes: An Analysis From a Historical-Cultural Perspective
Joanna de Paoli, Patrícia Fernandes Lootens Machado
e51066, 1-28
PDF (Português (Brasil))
Anticolonial Foundations of the Historical-Critical Didactics for Teaching Afro-Brazilian History and Culture in Chemistry Classes: Opening Paths
Pedro Magalhães, Hélio da Silva Messeder Neto
e51504, 1-27
PDF (Português (Brasil))
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission
Information
For Readers
For Authors
Developed By
Open Journal Systems