Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
History
Editorial Commission
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
Templates
Edições para impressão
Announcements
Contact
Pareceristas Ad Hoc
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 38 (2022)
Vol. 38 (2022)
Published:
2022-05-06
Artigos
THE SCHOOL-STATE RELATIONSHIP
PROVOCATIONS BY NIETZSCHE AND FOUCAULT TO THINK THE PRESENT TIME
Paula Corrêa Henning, José Luís Ferraro
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
TEACHING INTERTEXTUALITY IN MIDDLE SCHOOL
José Elderson de Souza-Santos, Helena de Lima Marinho Rodrigues Araújo
PDF (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
MANAGEMENT FOR RESULTS AND CONTROL ACTIONS IN THE EDUCATIONAL PUBLIC POLICY OF SÃO PAULO
Cileda dos Santos Sant’Anna Perrella, Felipe Alencar
PDF (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
THE AUSTRALIAN EDUCATION SYSTEM
A LOOK AT EDUCATIONAL INEQUALITIES
Danielle de Sousa Santos, Dirce Djanira Pacheco e Zan
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
INTERCULTURAL METAMORPHOSES: THE IMPACT OF IMMIGRATION ON THE MENTAL HEALTH OF LATIN AMERICAN UNIVERSITY IMMIGRANTS
ALISSON VINICIUS SILVA FERREIRA, Lucienne Martins Borges
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
IDENTITY SEMIOSIS: PORTRAITS OF FASHION IN SCHOOL SPACE
Laise Ziger Bortoletti, Ireno Antônio Berticelli
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
Planejamento de uma sequência didática na perspectiva da formação integrada e da construção do conhecimento por constelação de Theodor Adorno
Eduardo Augusto Werneck Ribeiro, Vânio Demetrio, Reginaldo Plácido
PDF (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
AÇÕES DE PROFESSORES E O MOVIMENTO DE MUDANÇAS EM ATIVIDADE DE FORMAÇÃO CONTÍNUA
Anelisa Kisielewski Esteves, Neusa Maria Marques de Souza
PDF (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
CARE FOR HOMOSEXUAL / BISEXUAL WOMEN IN NURSING TRAINING: PERCEPTION OF STUDENTS
Elisabeta Albertina Nietsche, Tais Tasqueto Tassinari, Tierle Kosloski Ramos, Cléton Salbego, Silvana Bastos Cogo, Andrei Pompeu Antunes, Aline Gomes Ilha
PDF (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
ON THE POLEMICS OF LITERALITY AND LEARNING IN DELEUZE’S WORK
Lou Guimarães Leão Caffagni
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
The DEMOCRATIC AND POPULAR IDEAS AND THE STRUGGLE FOR THE DEMOCRATIZATION OF EDUCATION:
THEORETICAL, STRATEGIC AND TACTICAL CONTROVERSIES
Emyly Kathyury Kataoka, Luciana Pedrosa Marcassa
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
INCLUSION OF STUDENTS WITH INTELLECTUAL DISABILITIES: RESOURCES AND DIFFICULTIES OF FAMILY AND TEACHERS
Eliza França e Silva, Luciana Carla dos Santos Elias
pdf português (Portuguese)
A EDUCAÇÃO FÍSICA NO ENSINO MÉDIO INTEGRADO A PARTIR DOS MARCOS LEGAIS:
da negação às possibilidades
Ivan Carlos Bagnara, Juliano Daniel Boscatto
RESEARCH ON IMPLEMENTATION OF EDUCATIONAL POLICIES IN BRAZIL: A STATE OF KNOWLEDGE
Juliana Cristina Araujo do Nascimento Cock, Aldenira Mota do Nascimento , Paula Araujo Costa , Alicia Maria Catalano de Bonamino
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
REVISITANDO A NOÇÃO DE CAMPO DE PIERRE BOURDIEU PARA COMPREENDER A PRODUÇÃO DE CONHECIMENTOS DA EDUCAÇÃO FÍSICA BRASILEIRA
Rodrigo de Oliveira Gomes, Admir Soares de Almeida Júnior
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
CHARACTERISTICS OF QUALITATIVE RESEARCH
STUDY IN THESES OF A GRADUATE PROGRAM IN EDUCATION
Daniele Cariolano da Silva, Francisco Ranulfo Freitas Martins Júnior, Tatiana Maria Ribeiro Silva, João Batista Carvalho Nunes
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
WHAT DOES TOURISM DO TO TEACH?
ETHNIC TOURISM IN PARANA AND ITS EDUCATIONAL ACTIONS
Milan Puh, Poliana Fabíula Cardozo
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
REMOTE TEACHING FOR STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS AT FEDERAL INSTITUTES
Melina Brandt Bueno, Graciliana Garcia Leite, Carla Ariela Rios Vilaronga, Enicéia Gonçalves Mendes
INSTITUTIONALIZATION OF PUBLIC DISTANCE EDUCATION AS ESSENTIALLY DIALETIC PHENOMENON
Braian Veloso, Daniel Mill
PDF (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
ACTIVE METHODOLOGIES AND EVALUATIVE PORTFOLIOS
WHAT DO RESEARCHES IN BRAZIL SAY ABOUT THEIR RELATION?
Rosilei Ferrarini, Marilda Aparecida Behrens, Patrícia Lupion Torres
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
PERSPECTIVES FOR TEACHER TRAINING IN THE WORKS OF MATHEMATICS FAIRS
A LOOK AT THE TEACHER CATEGORY
Morgana SCHELLER, Araceli Gonçalves
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
NOW, THE WORD OF THE CHILDREN! THE DISCURSIVE EXCHANGE DURING COLLABORATIVE WRITING ACTIVITIES
Fernanda Michelle Pereira Girão, Ana Carolina Perrusi Brandão
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
MICHEL FOUCAULT, THE EDUCATION AND THE NEOLIBERALISM
Rodrigo Diaz de Vivar y Soler, RAFAEL ARALDI VAZ, PATRICIA TATIANA RAASCH, LARA NADINE KANITZ PACKER, MIGUEL ALOIS PITZ E SILVA
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
VOCATIONAL EDUCATION, 2030 AGENDA AND REGIONAL DEVELOPMENT: AN ANALYSIS OF CANOINHAS-SC
UMA ANÁLISE DO MUNICÍPIO DE CANOINHAS-SC
Rosimari de Fátima Cubas Blaka, Letícia Paludo Vargas, Jairo Marchesan
PDF (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
REMEDIATION FROM PRINTED MEDIA TO DIGITAL NARRATIVES
AN ACTIVE METHODOLOGY PROPOSAL USING SCRATCH
Marcelo Magalhães Foohs, Lucia Maria Martins Giraffa
PDF PORTUGUÊS (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
ANALYSING ERT IN A GRADUATE-LEVEL COURSE FROM THE PERSPECTIVE OF CONNECTIVISM AND ACTIVITY THEORY
Augusto Weiand, Leônidas Soares Pereira, Patrícia da Silva Campelo Costa Barcellos
RITES ABOUT THE SENSITIVE: THE EXAMS AT THE MODERN SCHOOL IN BARCELONA
Pedro Henrique Prado da Silva
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
pdf espanhol (Portuguese)
SELF-EFFICACY IN MEDICAL EDUCATION: A SYSTEMATIC REVIEW OF LITERATURE
COSTA FILHO, J. O., MURGO, C. S., FRANCO, A. F.
PDF (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
UNIVERSITY-COMPANY INTERACTION FOR REAL CASE-BASED TEACHING IN ENGINEERING
Miguel Ángel Aires Borrás, Guilherme Jorge Martins Lourenção, Ricardo Coser Mergulhão
PDF PORTUGUÊS (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
CURRICULUM POLICIES AND THEIR ARTICULATIONS IN A DEMOCRATIC EDUCATION APPROACH
Rosangela Fritsch, Carlinda Leite, RUY D’OLIVEIRA LIMA
PDF PORTUGUÊS (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
STUDENT ASSISTANCE POLICIESAND NON-TEACHING EDUCATORS AT THE FEDERAL INSTITUTES OF EDUCATION, SCIENCE AND TECHNOLOGY
Priscila Soares, Edilene da Silva Ferreira Ferreira, Cledir de Araújo Amaral Amaral
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
FOR THE RIGHT TO LEARN - CONTRIBUTIONS OF THE SOCIAL MODEL OF DISABILITY TO SCHOOL INCLUSION
Gustavo Martins
PDF PORTUGUÊS (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
THE PROFESSIONAL CULTURE OF TEACHERS: FROM ANDY HARGREAVES' THEORY TO THE REALITY EXPERIENCED AT SCHOO
Daniela Semião, Luís Tinoca, Ana Sofia Pinho
PDF PORTUGUÊS (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
The temporary teachers in the municipal educational systems of the State of Pará, Brazil (2011-2020)
Ariel Feldman, Andréa
PDF PORTUGUÊS (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
GRAMSCI AND INTELLECTUALS, FROM ORGANIC TO LORIANS: A FACET TO THINK ABOUT BOLSONARISM
Deise Rosalio Silva
PDF PORTUGUÊS (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
THE CHOREOGRAPHIC PIECE AS A POETIC AND EDUCATIONAL EXPERIENCE
A PHENOMENOLOGICAL APPROACH
Ana Cláudia Albano Viana, Terezinha Petrucia da Nóbrega
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
HOW MATHEMATICS TEACHER EDUCATORS BECOME RESEARCHERS OF TEACHING
Flávia Cristina Figueiredo Coura, Cármen Lúcia Brancaglion Passos
PDF (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
Reflexões sobre o ensino e a aprendizagem de Álgebra a partir das produções do GT04 da SBEM
Gabriel Loureiro de Lima, Barbara Lutaif Bianchini
PDF (Portuguese)
Future-se
Elucidating another attempt to privatize Brazilian public universities
Luís Augusto Lopes
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
ARCH OF PROBLEMATIZATION FOR EDUCATIONAL PLANNING IN HEALTH IN THE PERCEPTION OF NURSING STUDENTS
Geyse Aline Rodrigues Dias, Joyce Petrina Moura Santos, Márcia Maria Bragança Lopes
pdf português (Portuguese)
pdf espanhol (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
EXPERIÊNCIAS PEDAGÓGICAS COM MÍDIA E EDUCAÇÃO: CAMINHOS PARA SUPERAR A ABORDAGEM INSTRUMENTAL E DESENVOLVER HABILIDADES CRÍTICAS-REFLEXIVAS SOBRE A CULTURA MIDIÁTICA
Mariana Picaro Cerigatto
PDF (Portuguese)
BODY, CORPORAL PRACTICES AND SENSITIVE DOING IN PEDAGOGY FORMATION
NARRATIVES OF TEACHERS FROM PAULIST PUBLIC UNIVERSITIES
Marília Del Ponte de Assis, Eliana Ayoub, Antonio Camilo Teles Nascimento Cunha
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
WHEN THE STATE DOES NOT GET THERE
THE EFFECTIVENESS OF EDUCATIONAL PROGRAMS IN SETTLEMENTS, INDIGENOUS AND MAROON COMMUNITIES
Cinara Gomes de Araújo Lobo, Joaze Bernardino-Costa
PDF (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
INTERPROFISSIONALITY AND INTEGRALITY OF CARE: A CONTEMPORARY PHILOSOPHICAL READING OF CONCEPTS
SIMONE BEATRIZ PEDROZO VIANA, REGINA CÉLIA LINHARES HOSTINS
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
pdf espanhol (Portuguese)
“UNIVERSIDADES PARA O MUNDO”:
“UNIVERSITIES FOR THE WORLD”: ANALYSIS OF BRITISH COUNCIL REPORTS IN BRAZIL
Giselly Cristini Mondardo Brandalise, Isabela Vieira Barbosa, Marcia Regina Selpa Heinzle
PDF PORTUGUÊS (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
CADET! GOING TO COMMAND, LEARN TO OBEY
HOW GENERALS OF THE FUTURE ARE FORMED
Ana Penido, Suzeley Kalil Mathias, Ana Carolina Miguel Faustini
PDF PORTUGUÊS (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
UNIVERSITY STUDENTS OPINIONS ABOUT ACADEMIC PROCRASTINATION: KNOWING AND INTERVENING
Yara Aparecida De Paula, Ricardo da Costa Padovani, Sylvia Helena Souza da Silva Batista
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
USING CONTENT ANALYSIS IN THE DEVELOPMENT OF AN EDUCATIONAL SOFTWARE: A CASE STUDY FOR TEACHING ABOUT ACADEMIC PLAGIARISM
Danielle dos Santos Veloso da Costa, Tiago Oliveira, Flávia Cristina Martins Queiroz Mariano
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
LITERACY AND PROFESSORS’ PRACTICES: AN ANALYSIS OF LITERATURE
Adriane Alves da Silva, Professor Miriam Pan, PhD
pdf português (Portuguese)
pdf espanhol (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
O O choro dos bebês e a docência na creche
Fernanda Pedrosa Coutinho Marques, Iza Rodrigues da Luz
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
pdf espanhol (Portuguese)
EMPLOYMENT CONTRACTS AND TEACHERS’ ILLNESSES
analysis of leaves from the teachers of the Public Education System of Minas Gerais’ state
Ralf Martins, Ana Luiza, Marina
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
THEME PARK, POPULARIZATION AND AMAZONIC RESEARCH
: THE PROPOSAL OF THE SCIENCE GROVE PARK/NIRA
Saulo Cezar Seiffert Santos, Marcia Borin da Cunha
PDF (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
DEVELOPMENT OF PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE (PCK) OF A PRE-SERVICE CHEMISTRY TEACHER IN THE SUPERVISED INTERNSHIP
Viviane Arrigo, Álvaro Lorencini Júnior, Fabiele Cristiane Dias Broietti, Leila Inês Follmann Freire
PDF (Portuguese)
MAKING SUBALTANITY
THE LUNCH LADIES IN THE DOCUMENTS AND INITIATIVES OF THE FEDERAL ADMINISTRATION OF THE PNAE
Mariana Belloni Melgaço, Rodrigo Matos-de-Souza
PDF (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
OS IMPACTOS DA COVID-19 NOS DIREITOS EDUCATIVOS DE MIGRANTES E REFUGIADOS ADULTOS – NOTAS DE PESQUISA
RITA DE CASSIA DA CRUZ SILVA, Maria Clara Di Pierro
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
The DEMATERIALIZATION OF SCHOOL IN THE YET TO COME EDUCATION:
AN ANALYSIS OF CONTEMPORARY DISCOURSES
Bruno da Mata Farias, Valeria Cazetta, Ana Laura Godinho Lima
pdf inglês (Portuguese)
The connections between the PISA and the STEM education movement
Gustavo Oliveira Pugliese, Vinicio de Macedo Santos
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
DOMESTIC GYMNASTICS OF THE DOCTOR DANIEL SCHREBER
CIRCULATION MANUALS IN THE LAST DECADES OF THE XIX CENTURY
Diogo Rodrigues Puchta, Meily Assbú Linhales
PDF (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
FINANCIAL EDUCATION IN INTEGRATED HIGH SCHOOL
BUILDING A TRANSVERSAL CURRICULUM BASED ON GENERATIVE THEMES
Richarles de Araújo Sousa, Lobão, Renata
PDF (Portuguese)
PURPOSE AND IDENTITY
LINKS AND IMPLICATIONS FOR EDUCATION
Marco Antonio Morgado da Silva, Hanna Cebel Danza
PDF (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
THE PEDAGOGICAL PRACTICE OF SUSTAINABILITY FOR TRANSDISCIPLINARITY IN PROFESSIONAL AND TECHNOLOGICAL EDUCATION (PTE)
Máriam Trierveiler Pereira
PDF (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
FOREIGN LANGUAGE IN HIGHER EDUCATION: AN ANALYSIS OF ITS OFFER IN BRAZILIAN UNIVERSITIES
Elaine de Castro, Ulisses Tadeu Vaz de Oliveira
PDF PORTUGUÊS (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
the TEACHING INSPECTION SYSTEM IN THE FIRST HALF OF THE 20TH CENTURY IN PARANÁ
DENIZE NAIARA SANTI, Analete Regina Shelbauer, André Paulo Castanha
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
DISABILITY, DIVERSITY AND DIFFERENCE:
IDIOSYNCRASIES AND CONCEPTUAL DIFFERENCES
Jackeline Susann Souza da Silva
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
AS REPERCUSSÕES DAS AVALIAÇÕES EXTERNAS EM LARGA ESCALA NA ORGANIZAÇÃO DO TRABALHO PEDAGÓGICO
UMA POSSIBILIDADE DE DISCUSSÃO A PARTIR DO ESTÁGIO SUPERVISIONADO
Luana Ferrarotto
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
THE ACCESS OF STUDENT WITH VISUAL IMPAIRMENT TO HIGHER EDUCATION: MICRODATA ANALYSIS OF THE NATIONAL HIGH SCHOOL EXAMINATION
Lucinda A Leria, Priscila Benitez, LEONARDO ALVES Ferreira, Francisco J Fraga
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
CATOLICISM IN THE CIVIC AND MORAL EDUCATION TEXTBOOKS DURING THE STROESSNER GOVERNMENT IN PARAGUAY
Kênia Moreira, Ruth Eliza Leivas Vareiro
pdf português (Portuguese)
pdf inglês (Portuguese)
STUDENT DROPOUT IN A BRAZILIAN PUBLIC UNIVERSITY: A SURVIVAL ANALYSIS
Melina Klitzke, Flavio Carvalhaes
PDF (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
OVERVIEW OF PEDAGOGY IN BRAZIL
SCIENCE, COURSE AND PROFESSION
Selma Garrido Pimenta, Umberto de Andrade Pinto, José Leonardo Rolim de Lima Severo
PDF PORTUGUÊS (Portuguese)
PDF INGLÊS (Portuguese)
Open World
WHY STUDY (WITH) THE MEDIA? COMMUNICATION AND EDUCATION AS UNDERSTANDING, REFLECTIVE AND EMANCIPATORY PRACTICES
André Bonsanto
PDF (Portuguese)
RESIST AND HOPE
THE CHALLENGES OF UNIVERSITY MANAGEMENT IN DARK TIMES
Luciano Mendes Faria Filho
Reviwes
Quão "digitais" são os "nativos digitais"?
Limites do entusiasmo excessivo com a tecnologia na educação
Jonathan Henriques do Amaral
PDF (Portuguese)
Tradução
POSITIONS AND DISPOSITIONS OF THE SOCIOLOGY OF CHILDHOOD. RETURN ON THE SOCIALIZATION PROCESS
Maria Amália Almeida; Ione Ribeiro Valle
PDF PORTUGUÊS (Portuguese)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Language
English
Español
Português
Keywords
CNPQ